توزیع اقلام و کالاهای اساسی ایام پایانی سال در قشم


توزیع اقلام و کالاهای اساسی ایام پایانی سال در قشم

قشم- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم از توزیع اقلام و کالاهای اساسی ایام پایانی سال با هدف ساماندهی قیمت محصولات کشاورزی و حمایت از اقشار کم درآمد در این شهرستان خبر داد.

مالک یزدان پناه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده در اسفند سال جاری اقلام مختلف کالاهای اساسی مشتمل بر شکر، مرغ، برنج و میوه به منظور توزیع، برای تنظیم بازار به این شهرستان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از ابتدای اسفندماه تاکنون ۱۱۷ تُن شکر، ۷۶ تُن مرغ منجمد، ۱۹۳ تُن برنج و ۱۴ تُن روغن برای توزیع به شهرستان قشم اختصاص یافته که پس از معرفی عوامل توزیع از سوی مراجع مرتبط (بخشداری ها، شهرداری ها، اصناف سازمان منطقه آزاد و نظایر آن) مراحل جذب تمامی کالاهای اساسی برای توزیع در سطح شهرستان از جمله بخش شهاب، حرا و شهر قشم در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم توضیح داد: با توجه به بررسی میدانی و برآورد نیاز شهرستان پیگیری برای تخصیص ۲ تا ۳ برابری این سهمیه در حال انجام است.

یزدان پناه اضافه کرد: همچنین سهمیه آرد مازاد ویژه ایام عید شهرستان نیز در روزهای آتی، با هماهنگی فرماندار قشم و شرکت غله و بازرگانی استان در حال تخصیص است.

وی اعلام کرد: ضمنا قبل از اسفند ۱۴۰۰ نیز ۱۴۲ تُن برنج و ۹ تُن شکر نیز در شهرستان قشم توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم با تاکید بر اینکه هدف اصلی دولت سیزدهم در بحث تنظیم بازار، جلوگیری از نوسانات و تاکید بر توزیع به موقع و مناسب اقلام اساسی و تعادل بخش در بازار است، افزود: در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ وظیفه تامین و نظارت اقلام اساسی به وزارت جهادکشاورزی واگذار شده که کالاهای اساسی با اولویت روستاها و فروشگاه های زنجیره ای در سطح شهرستان توزیع شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با تدابیر اندیشیده شده توسط فرماندار شهرستان و برنامه ریزی های انجام شده توسط دستگاه های متولی، شاهد تعادل در قیمت و دسترسی کالاهای مورد نیاز مردم باشیم.

یزدان پناه ضمن قدردانی از تمام ارگان ها و مراجع مرتبط از جمله فرماندار شهرستان قشم، رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، رییس اداره تعزیرات، مدیریت اصناف و بازرگانی سازمان منطقه آزاد، بخشداران و شهرداران افزود: در حال حاضر علاوه بر بخش شهاب، حرا و شهرهای رمکان، درگهان، سوزا در ۱۰ نطقه شهر قشم نیز اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در حال توزیع است.

وی اعلام کرد: همچنین به طور مستمر و روزانه پیگیر مصوبات قرارگاه امنیت غذایی شهرستان قشم خواهیم بود چرا که رصد و کنترل قیمت محصولات کشاورزی از اهداف این قرارگاه است.

همه ساله با آغاز تعطیلات نوروزی، جزیره قشم مملو از جمعیت گردشگری است که از اقصی نقاط میهن اسلامی با هدف استفاده از هوای کاملا بهاری، سایت های منحصر بفرد گردشگری، سواحل زیبا و بازار مناسب خرید آن، راهی این منطقه در جنوبی ترین نقطه کشور می شوند.

قشم این روزها میزبان انبوه میهمانان و گردشگران از اقصی نقاط ایران و مسافران خارجی است.

سفر به قشم از سه مسیر هوایی (فرودگاه بین‌المللی قشم)، زمینی (سفر با خودروهای شخصی و عموی از طریق اسکله پهل بندرعباس به اسکله لافت جزیره قشم توسط شناورهای لندینگ کرافت) و دریایی (از اسکله شهید حقانی بندرعباس به اسکله شهید ذاکری شهر قشم) امکانپذیر است.

جزیره زیبای قشم با فرصت های عالی تجاری، دارای مساحتی ۲.۵ برابر بزرگتر از سنگاپور و بحرین می باشد.

این جزیره با سواحل آرام و پوشیده از شن های سفید و غروب منحصر به فرد به عنوان مروارید خیج فارس شناخته می شود.

این جزیره زیبا با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی