سرمایه اجتماعی مهم ترین رکن دستیابی به توسعه پایدار


سرمایه اجتماعی مهم ترین رکن دستیابی به توسعه پایدار

رئیس دانشکده مدیریت دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران گفت: مهم ترین رکن توسعه پایدار یک کشور، سرمایه اجتماعی است و به دلیل اهمیت بالای این موضوع تصمیم بر  برگزاری این همایش گرفته شده است.

حسن زارعی متین در نشست خبری سومین همایش ملی و اولین همایش بین المللی سرمایه اجتماعی با شعار تاب آوری که با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهید مطهری دانشگاه پردیس فارابی دانشگاه تهران ظهر امروز برگزار شد، به ایراد توضیحاتی پیرامون سرمایه های اجتماعی پرداخت و گفت: یکی از اهداف دانشگاه مسئولیت اجتماعی است و در این راستا از سال ۹۳ تصمیم به بررسی سرمایه اجتماعی گرفته شد.
وی افزود: مجوز های لازم جهت تاسیس مجله علمی سرمایه اجتماعی در این دانشگاه کسب شده و در سطح بالای علمی منتشر شده است.
رئیس دانشکده مدیریت دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران اظهار کرد: در گذشته موفقیت در امور کسب و کار را صرفا سرمایه مالی می‌دانستند اما امروزه مفاهیم تغییر کرده است و علاوه بر سرمایه مالی سواد استفاده از آن و سرمایه انسانی نیز لازمه موفقیت در کسب و کار است.
زارعی متین ضمن تاکید بر اهمیت سرمایه اجتماعی، تصریح کرد: سرمایه اجتماعی در واقع کیفیت و ارزش در روابط اجتماعی در جامعه است.
وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی مولد موفقیت است، ادامه داد: سرمایه اجتماعی مهم ترین قدرت نرم جامعه است و دولت صرفا با استفاده از این مولفه می تواند به اجرای اهداف خود بپردازد.
رئیس دانشکده مدیریت دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران تاکیدکرد: بین موفقیت در جامعه و سازمان با سرمایه اجتماعی یک رابطه مستقیم برقرار است.
زارعی متین اظهار کرد: طبق بررسی های دانشکده حقوق، در هر منطقه ای که سرمایه اجتماعی بهتری وجود داشته باشد، میزان جرم در آن منطقه کمتر است.
وی گفت: مهم ترین رکن توسعه پایدار یک کشور، سرمایه اجتماعی است و به دلیل اهمیت بالای این موضوع تصمیم بر برگزاری این همایش گرفته شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ساناز جلیلی کیست؛ چرا در ترکیه خودکشی کرد