208 هزار و 919 دوز واکسن کرونا در خمین تزریق شد


208 هزار و 919 دوز واکسن کرونا در خمین تزریق شد

خمین - ایرنا - رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: 208 هزار و 919 دوز واکسن کرونا از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون عمومی کووید 19 تاکنون در این شهرستان تزریق شده است.

دکتر « مجتبی دیده دار» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان واکسن در خمین شامل ۸۸ هزار و ۵۶۴ دوز نوبت اول، و ۸۰ هزار و ۸۱ دوز نوبت دوم و ۴۰ هزار و ۲۷۴ دوز نوبت سوم برای گروه‌های هدف تزریق شده است.

وی یادآور شد: مرکز واکسیناسیون دانشکده علوم پزشکی خمین در تمام روزهای هفته به جز روزهای تعطیل از ساعت هشت تا ۱۷:۳۰ فعال و آماده ارائه خدمت به شهروندان است.

دکتر دیده دار با اشاره قرار گرفتن خمین در وضعیت نارنجی کرونا تاکید کرد: این وضعیت شکننده است و بی توجهی به رعایت شیوه نامه های و عدم تکمیل نوبت های واکسن می تواند شرایط قرمز را در شهرستان حاکم کند.

وی با اشاره به ثبت ۳۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۶ روز گذشته در خمین ادامه داد: ۲ بیمار کووید ۱۹ در این بازه زمانی جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۱۳ هزار و ۵۷۳ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در این شهرستان انجام شد.

دکتر دیده دار تصریح کرد: از مجموع این آزمایش‌ها، پنج هزار و ۹۴بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان شناسایی و از این شمار بیمار، چهار هزار و ۸۰۹ نفر بهبود یافتند یا از بیمارستان ترخیص شدند.

وی افزود: ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۰۷ بیمار کووید ۱۹ در خمین جان خود را از دست دادند.

خمین در جنوب استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت، یک مرکزی بستری و درمانی دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پیست اسکی«شهدای سربند» شازند