تقدیر از درخواست وزیر اقتصاد برای حذف مالیات در مناطق آزاد و اخبار کوتاه کیش


تقدیر از درخواست وزیر اقتصاد برای حذف مالیات در مناطق آزاد و اخبار کوتاه کیش

کیش - ایرنا - تقدیر مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش از وزیر اقتصاد و دارایی برای درخواست حذف مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد تجاری و آغاز نوبت دوم عملیات ایمن سازی فلج اطفال از جمله اخبار کوتاه کیش در روز پنجشنبه 12 اسفند است.

به گزارش ایرنا، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی در نامه ای به محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است: تصویب نهایی متن مصوبه کمیسیون تلفیق در بند(ج) تبصره (۱۸) مبنی بر انجام امور اجرایی، مدیریتی، ساختار و تشکیلات مربوطه به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی سراسر کشور توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی را که خلاف نظر هیات دولت است در شرایط کنونی به صلاح کشور نمی‌دانم و بر تصویب عین متن مندرج در لایحه دولت در این موضوع اصرار دارم.

خاندوزی همچنین در ادامه نامه خود آورده است: در خصوص اعمال یا عدم اعمال مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد اجرای حکم قانون دایم پیشنهاد می‌شود و خواهشمنداست موضع وزارت امور اقتصادی و دارایی به استحضار نمایندگان شریف مجلس شورای اسلامی رسانده شود.

دبیرکل مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش در این ارتباط گفت: بدون شک نامه وزیر امور اقتصادی و دارایی به مجلس شورای اسلامی با رویکرد ساماندهی و مدیریت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد است.

طهمورث قاسمی با تقدیر از این اقدام افزود: این نامه به نوعی بیانگر درخواست حذف مالیات بر ارزش افزوده در لایحه بودجه ۱۴۰۱ و عمل به قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ و همچنین حفظ ساختار قانونی مناطق آزاد است که موجی از انگیزه و امید را در میان سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی مناطق آزاد به ویژه کیش پدید آورده است.

آغاز نوبت دوم عملیات ایمن سازی فلج اطفال

روابط عمومی توسعه سلامت کیش نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد: نوبت دوم عملیات ایمن سازی فلج اطفال ویژه کودکان زیر پنج سال از ۱۴ اسفند آغاز می شود.

والدین دارای فرزند متولد ۲۵ دی ۹۵ به بعد در جزیره کیش از ۱۴ تا ۱۷ اسفند در نوبت صبح از ساعت ۸ تا ۱۴ و نوبت عصر از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ می‌توانند با مراجعه به مراکز بهداشت در جزیره کیش نسبت به ایمن سازی فرزندان خود اقدام کنند.

مرکز بهداشتی درمانی بوعلی واقع در منطقه صفین، پایگاه بهداشتی صدف واقع در میدان ساحل، کلینیک امام رضا (ع) واقع در منطقه صدف در سه در نوبت صبح و عصر و پایگاه بهداشتی شهرک سحر، کلینیک شهید ستاری واقع در پایگاه هوایی و مرکز تجمیعی واکسیناسیون هر سه در نوبت صبح ایمن سازی کودکان برابر ویروس فلج اطفال را انجام می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه