مدیران دستگاه‌های حمایتی باید خود را خادم مردم بدانند


مدیران دستگاه‌های حمایتی باید خود را خادم مردم بدانند

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مدیران دستگاه‌های حمایتی نظیر بهزیستی و کمیته امداد باید خود را خادم و خدمتگزار مردم بدانند.

به‌ گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار روز یکشنبه در دیدار با سرپرست و جمعی از مسوولان اداره کل بهزیستی ایلام افزود: اگرچه ممکن است مدیری مغلوب شیطان شده ولی مسوولان نهادهای حمایتی باید خود را کوچکتر از ارباب رجوع دیده و معنای واقعی خدمت را تحقق بخشند.

وی با بیان اینکه موقعیت‌ها و مسوولیت‌هایی که خداوند بر عهده ما قرار داده، تکلیف ساز است، ادامه داد: این فرصت در دستگاهی نظیر بهزیستی که برخی از جامعه هدف آن، زبان و ادبیاتی برای بیان مشکلاتشان ندارند، بسیار سنگین و ارزشمند است.

امام جمعه ایلام با تقدیر از خدمات مدیر کل سابق بهزیستی ایلام در چند سال اخیر، افزود: مسوولان دستگاه‌های حمایتی باید بصورت جدی پیگیر مشکلات مددجویان جامعه هدف باشند.

حجت الاسلام کریمی تبار بر استفاده از ظرفیت افراد و موسسه های خیریه برای خدمات رسانی مطلوب‌تر به نیازمندان جامعه تاکید کرد و افزود: باید با شناسایی خیران، نیازهای مددجویان نیز مشخص و اولویت‌بندی شوند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: اگرچه خدمات رسانی به مددجویان از سوی دستگاه‌های حمایتی انجام می شود ولی باید این روند ارتقاء یافته و خدمات مطلوب‌تر و گسترده تر شوند و سایر دستگاه ها نیز پای کار بیایند.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: برنامه هایی که دستگاه های حمایتی از جمله بهزیستی تدوین می کنند باید قابل دفاع بوده و در این زمینه از افراد موثر، متفکر و صاحب اندیشه استفاده شود.

حجت الاسلام کریمی تبار یکی از لازمه های مدیران موفق را داشتن برنامه اعم از کوتاه مدت، بلند مدت و طرح متناسب با آن دانست و تاکید کرد: مدیران متناسب با این برنامه ها برای حلب بودجه ملی تلاش کنند.

وی خدمت در بهزیستی را مقدس دانست و گفت: ارتباط با افراد دارای معلولیت، کودکان بی سرپرست، زنان سرپرست خانوار و سایر افراد آسیب دیده اجتماعی کاری ارزشمند است که کارکنان و مددکاران بهزیستی باید مثل اعضاء خانواده خود با آنها برخورد داشته باشند.

امام جمعه ایلام همچنین بر تامین سرپناه و ساماندهی کارتن خوابها، افراد معتاد، زنان بی سرپرست و سایر افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب اجتماعی این استان تاکید و خواستار بهره گیری از ظرفیت رسانه های مختلف گروهی برای شناسایی افراد خیر در جهت حمایت از نیازمندان شد.

سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام نیز در این دیدار گفت: خدمات این دستگاه تلفیقی از حمایتی و تخصصی بوده و اگرچه ماموریت‌های آن با امکانات موجود تناسب ندارد ولی از تمام ظرفیت برای خدمات رسانی به جامعه هدف استفاده می شود.

حسین نورعلیوند افزود: از تمام توان و ظرفیت موجود برای خدمت رسانی مضاعف به جامعه هدف در دولتی که خدمت به مردم را اولویت قرارداده، استفاده و این روند در راستای نیت و اهداف شهدا و نظام دنبال می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همه زنان اوس موسی پایتخت / زن بازیگرش جذاب تر بود یا خانم مدل؟!