کشف 1320 کیلوگرم چوب و زغال در ابوزیدآباد


کشف 1320 کیلوگرم چوب و زغال در ابوزیدآباد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از کشف و ضبط 40 کیلوگرم زغال از منزل یک متخلف توسط ماموران یگان حفاظت این اداره و در مجموع 1320 کیلوگرم چوب در بخش کویرات خبر داد.

سید مجتبی شریفیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تیم‌های یگان حفاظت در تمام ساعت‌های شبانه روز برای جلوگیری از تخریب‌کنندگان و قاچاقچیان منابع طبیعی فعال بوده و با متخلفان برابر قانون به طور قاطع برخورد می‌کنند.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت هفته قبل نیز در بازرسی از یک دامداری در اطراف روستای فخره یک هزار و ۲۸۰ کیلوگرم چوب قاچاق را کشف کردند و ضمن دستگیری دو متخلف، یک دستگاه خودرو نیسان و یک دستگاه برش چوب نیز ضبط و تحویل مرجع قضایی شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل، تصریح کرد: از ابتدای امسال تا کنون با کشف ۳۸۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق تاغ، ۱۴متخلف دستگیر شده و همراه با دو دستگاه موتور سیکلت و هفت دستگاه خودرو به دستگاه قضایی تحویل شده اند.

شریفیان تاکید کرد: به استناد ماده ۴۲ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، بریدن، ریشه کن کردن و سوزاندن نهال و درخت و تهیه چوب، هیزم و زغال از منابع ملی و توده های جنگلی بدون دریافت پروانه از اداره منابع طبیعی جرم است و مرتکبان برای هر اصله نهال به پرداخت جریمه نقدی و حبس تأدیبی از ۱۱ روز تا ۶ ماه محکوم می‌شوند.

وی افزود: همچنین به استناد ماده ۴۳ این قانون بریدن و ریشه کن کردن بوته ها ودرختچه های بیابانی و کویری و کوهستانی در مناطق کویری و بیابانی ممنوع است و متخلف به هفت تا ده روز حبس یا پرداخت غرامت محکوم شده و در صورت تکرار به هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

شریفیان گفت: در شهرستان آران و بیدگل ۱۲۰هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت تاغ وجود دارد که معادل ۴۰ درصد جنگل‌های استان اصفهان بوده و ۶ درصد جنگل‌های دست کاشت ایران را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان