توزیع 43 هزار برگ دوز بلاغ در پایانه مرزی بیله سوار


توزیع 43 هزار برگ دوز بلاغ در پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری وحمل‎ونقل جاده ای استان اردبیل از توزیع 43 هزارو 500 برگ دوزبلاغ در پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

کلیم اله وثوقی در حاشیه بازدید از پایانه مرزی بیله سوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دوزبلاغ برگ معافیت کاهش عوارض و هزینه استفاده از جاده های یک کشور در قالب قرارداد بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان می باشد که هر برگ آن معادل ۱۰۰ دلار است.

عضو شورای اداری استان اردبیل گفت: در سال 2021 میلادی 43 هزارو 500 برگ پروانه تردد یا دوزبلاغ بصورت یک طرفه و دو طرفه به ارزش 4 میلیون و 350 هزار دلار در پایانه مرزی بیله سوار توزیع شده است.

دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با بیان اینکه هر ماه بیش از 3 هزارو 600 برگ دوزبلاغ توزیع می شود، تصریح کرد: روزانه حدود 500 کامیون از پایانه مرزی بیله سوار تردد می کنند و مشغول فعالیت در حوزه صادرات و واردات هستند.

وثوقی پایانه مرزی بیله سوار را جز 5 پایانه برتر کشور عنوان کرد و گفت: با هدف حمایت و توسعه صادرات کالای ایرانی، دربین رانندگان موقع عبور از مرز ایران و جمهوری آذربایجان در محل پایانه مرزی بیله سوار دوزبلاغ توزیع می شود.

مدیرکل راهداری وحمل‌ونقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به توزیع 37 هزارو 900 برگ دوزبلاغ در سال 2020 میلادی خاطرنشان کرد: ارزش این میزان پروانه صادر شده 3 میلیون و 790 هزار دلار است.

وی در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا در پایانه مرزی بیله سوار نیز گفت: ضدعفونی و گندزدایی سالن های تجاری،مسافری و محوطه پایانه مرزی به طور مرتب تا ریشه کن شدن این ویروس منحوس درحال انجام است.

به گزارش ایسنا، برای عبور از جاده های برخی از کشورها و استفاده از آسفالت های آن برای حمل و نقل جاده ای، کامیون داران و یا صاحبان کالا باید برگ دوزبلاغ مربوط به آن کشور را دریافت کنند و این مهم برای تردد کامیون ها در کشورهای گرجستان، روسیه،جمهوری آذربایجان، تاجیکستان، قزاقستان، قرقیزستان، اوکراین، مولداوی، آلمان، ایتالیا، اتریش، بلژیک، اسپانیا، فرانسه، سوئد، مجارستان، بلاروس، لیتوانی، کروواسی، مقدونیه، اسلواکی، چک، صربستان، اسلوونی و استونی اجباری است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تجمع مردم اردبیل در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه