کالاهای سوختی و غذایی در اولویت ورود به کیش قرار گرفت


کالاهای سوختی و غذایی در اولویت ورود به کیش قرار گرفت

کیش - ایرنا - سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ورود کالاهای سوختی و مواد غذایی به این جزیره در اولویت کمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات نوروزی کیش قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، حسین همتی روز شنبه در تشریح مصوبات کمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات ستاد نوروزی کیش با اشاره به شرایط اقتصادی دشوار 2 سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید در رسیدگی به شکایات و حل و فصل موضوعات صنفی، از ظرفیت‌های نظارتی اصناف بهره گرفته شود.

وی اضافه کرد: بر اساس مصوبات این کمیته شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه کیش موظف شد تا به منظور پیشگیری از هرگونه اختلال در توزیع سوخت و موادغذایی در ایام پایانی سال به ویژه ایام نوروز، برای ورود و خروج خودروهای حمل این اقلام اولویت بندی کند و با توجه به درخواست‌های مطرح شده انتقال فوری کالا و تجهیزات موردنیاز کلوب داران تفریحات دریایی را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

همتی با بیان اینکه تجهیز شناورهای حمل مسافر به اقلام بهداشتی و نظارت بر رفع نواقص این حوزه نیز به تصویب اعضای کمیته رسید از دیگر مصوبات این کمیته است یادآور شد: مقرر شد هماهنگی لازم از سوی معاونت اجتماعی سازمان با پلیس راهور کیش به منظور پیشگیری از ایجاد محدودیت تردد خودروهای حامل سوخت و مواد غذایی، بازنگری نرخ نامه جامعه مراکز پذیرایی با نظارت معاونت گردشگری سازمان با هدف تثبیت نرخ ارائه خدمات مراکز پذیرایی در ایام پایانی سال و تعیین آخرین مهلت لازم همانگی لازم صورت بگیرد.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش افزود: با توجه به تصمیمات ستاد تنظیم بازار کشور مبنی بر افزایش نیافتن نرخ هرگونه کالا و خدمات در ایام پایان سال، مقررشد تا تمام واحدهای صنفی منطقه آزاد کیش از هرگونه افزایش نرخ بدون هماهنگی با حوزه‌های نظارتی مربوطه خودداری کنند.

وی اضافه کرد: معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز موظف شد تا نسبت به رفع محدودیت‌های اعمال شده در خصوص انتقال مرغ از سایر استان‌ها با معاونت سیاسی استان‌های تامین‌کننده مکاتبه کند.

همتی اضافه کرد: با توجه به افزایش مصرف انواع مواد غذایی و اقلام ضروری در ایام نوروز، برای پیشگیری از کمبود هرگونه مواد غذایی، مصوب شد تا مدیریت بازرگانی با همکاری جامعه بازاریان و بازرگانان کیش نسبت به برگزاری جلسه هماهنگی با تامین‌کنندگان و توزیع‌کنندگان مواد غذایی منطقه اقدامات لازم را انجام دهد.

وی گفت: افزایش ساعات فعالیت نانوایی‌ها با ورود گردشگران نوروزی، پیشگیری از کمبود اقلام ضروری به ویژه آب آشامیدنی در ایام نوروز و تخصیص انبار به تامین‌کنندگان متقاضی جهت ذخیره‌سازی، هماهنگی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای تامین مصارف صنعتی و خانگی، استقرار کارشناس کشیک استاندارد در آزمایشگاه طرف قرارداد از دیگر مصوبات این کمیته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی