آغاز ثبت‌نام سفر عتبات دانشگاهیان


آغاز ثبت‌نام سفر عتبات دانشگاهیان

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از آغاز ثبت‌نام بیست‌ و دومین دوره عتبات دانشگاهیان خبر داد.

به گزارش کرب و بلا، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نشست خبری بیست و دومین دوره عتبات دانشگاهیان که در مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، از آغاز ثبت‌نام عتبات دانشگاهیان خبر داد.

«حجت‌الاسلام مرتضی مطهری پور» با ارائه گزارشی از وضعیت اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات اظهار داشت: در بیست و یکمین دوره عتبات دانشگاهیان که تابستان سال 98 برگزار شد، بیش از 67 هزار نفر ثبت‌نام کردند که از آن میان حدود 10 هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند. بیست و دومین دوره اعزام دانشگاهیان نیز قرار بود در پایان سال 98 برگزار شود که به دلیل شیوع بیماری کرونا ثبت‌نام و اعزام‌ها لغو شد.

وی در ادامه افزود: بعد از وقفه دوساله در اعزام‌ها، با عنایات حضرت سیدالشهدا (ع) مجوز سفرها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا صادر شد و دانشگاهیان علاقه‌مند تشرف به زیارت اباعبدالله الحسین (ع) می‌توانند از 14 لغایت 20 بهمن با مراجعه به سایت لبیک به نشانی www.labbayk.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند.

مطهری پور با بیان اینکه محدودیت سنی برای این سفر وجود ندارد و جهت ثبت‌نام، دانشگاهی بودن کافی است، افزود: بلافاصله بعد از پایان مدت ثبت‌نام، قرعه‌کشی انجام شواهد شد و اسامی افراد پذیرفته‌شده در سایت لبیک قرار خواهد گرفت.

به گفته رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، برای این دوره 120 کاروان در نظر گرفته شده که 80 کاروان به صورت هوایی و 40 کاروان در صورت تائید ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت زمینی اعزام خواهند شد که ظرفیت هر کاروان 50 نفره خواهد بود.

وی در خصوص ارائه تسهیلات به زائران دانشگاهی نیز گفت: با همکاری بانک ملت، تسهیلات قرض‌الحسنه برای سفر هوایی 60 میلیون ریال و برای سفر زمینی 30 میلیون ریال خواهد بود که بازپرداخت این وام در اقساط 18 ماهه و به صورت قرض‌الحسنه است. همچنین طی رایزنی با مسئولین صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی، وام زیارت برای دانشگاهیان متقاضی تشرف به عتبات در نظر گرفته شد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان همچنین تاکید کرد: ما تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم و اگر هر گونه تغییری در تصمیم این ستاد صورت گیرد، آن را اعمال خواهیم کرد. ضمن آنکه در اعزام‌ها هم رعایت دستورالعمل‌ها و تمهیدات بهداشتی لحاظ خواهد شد.

بیست و دومین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از اول اسفند 1400 آغاز و تا دهم فروردین 1401 ادامه خواهد داشت و در طول این دوره، شش هزار نفر از دانشگاهیان کشور شامل دانشجویان دختر و پسر، اساتید، کارکنان و دانشجویان متجاهل به عتبات عالیات مشرف خواهند شد.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اولین دوره آزمون سراسری حفظ 20 جزء قرآن در حال برگزاری است