ردای قرمز کرونایی تا افزایش 2.5 برابری بیماران سرپایی در کیش


ردای قرمز کرونایی تا افزایش 2.5 برابری بیماران سرپایی در کیش

کیش - ایرنا - قرار گیری جزیره کیش در وضعیت قرمز کرونایی، کسب قهرمانی جهان توسط تنیسورهای ایران، غیرحضوری شدن مدارس، آغاز ثبت نام ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی و موافقت دولت با محاسبه نرخ قرارداد سرمایه گذاران کیش براساس سال 99 از جمله اخبار این جزیره در هفته گذشته است.

به گزارش ایرنا، جزیره کیش در دومین هفته از بهمن ۱۴۰۰ ( نهم تا پانزدهم) شاهد رویدادهایی بود که تغییر رنگ از نارنجی به قرمز از ۱۳ بهمن ماه مهمترین آنها بود که به عنوان یک زنگ خطر برای کیش گردشگری محسوب می شود.

هرچند شورای سلامت جزیره تا کنون محدویت هایی را برای کیش در وضعیت قرمز کرونایی به واسطه شیوع سویه اومیکرون اعمال نکرده آغازاما از ابتدای هفته گذشته قبل از ورود جزیره به وضعیت قرمز، براساس تصمیم ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا استان هرمزگان مدارس ابتدایی این جزیره به مدت ۲ هفته غیر حضوری شد.

براساس این تصمیم کلاس های دوره اول و دوم متوسطه به روال قبلی خود بر اساس ظرفیت مدارس به علت تزریق واکسن بین دانش اموزان این گروه تحصیلی به حضوری و ترکیبی (غیرحضوری-حضوری) برپا می شود.

همچنین با توجه به اینکه اومیکرون علائم خفیف ترین نسبت به سایر سویه های ویروس کرونا دارد، مریم ستاریان پزشک مرکز توسعه سلامت جزیره گفت: والدین باید توجه داشته باشند که شیوع سویه اومیکرون در کودکان نیز ممکن است منجر به بستری و مشکلات تنفسی شود و با توجه به شرایط کنونی، کودکان بسیار مستعد ابتلا به این سویه هستند.

وی اضافه کرد: لازم است برای محافظت از خود و فرزندان استفاده از ماسک، تزریق نوبت دوم و سوم واکسن جدی گرفته شود تا با تکمیل دوره های واکسیناسیون از شدت بیماری کاسته شود.

ردای قرمز کرونایی تا افزایش 2.5 برابری بیماران سرپایی در کیش

پیشنهاد شهرک سازی در بندر آفتاب تا موافقت دولت با تخفیف برای سرمایه گذاران

هفته گذشته اعضای جامعه هتلداران جزیره کیش با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دیدار کردند و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این دیدار پیشنهاد شهرک سازی از سوی بخش خصوصی برای رفع مشکل مسکن کیشوندان را ارایه داد.

محمدرضا نوایی لواسانی با بیان اینکه اسکان کارکنان و کارگران بخش خصوصی یکی از چالش های این جزیره است و سرمایه گذاران به منظور رفع این مشکل، برای شهرک سازی در بندر چارک هرچه سریعتر اقدام کنند گفت: ساخت مسکن استیجاری در داخل جزیره و شهرک های مسکونی در بندر چارک به عنوان نزدیک ترین محل مناسبت سکونت در دستور کار این سازمان است.

سعید پورزادی سرپرست معاونت فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش نیز گفت: به منظور بهره مندی از ظرفیت های جام جهانی ۲۰۲۲ این سازمان ۵۲۰ میلیارد ریال برای ۳۱۰ میلیارد ریال برای اصلاح و کاشت چمن ۲ زمین فوتبال مجموعه المپیک و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز برای تکمیل سه زمین چمن دیگر تخصیص یافته است.

علیرضا ابراهیم پور سرپرست جدید شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش نیز در این دیدار با اشاره به درخواست یکی هتل‌داران کیش مبنی بر تصمیم گیری در خصوص واردات خودرو با هدف نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: این شرکت در حال بررسی ۲ مدل خودروی خارجی مونتاژ داخلی جهت پاسخگویی به این نیاز است.

رییس هیات مدیره جامعه هتل‌داران جزیره کیش هم گفت: با همکاری نهادها و دستگاه های ذیصلاح در این جزیره بیش از یک هزار و ۴۰۰ خانه مسافر (خانه شبانه) شناسایی شده که فعالیت های آنها بیشترین آسیب را به اقتصاد هتلداری وارد می کند.

مسیح اله صفا اظهار داشت: خانه های شبانه به واسطه فعالیت غیرمجاز بیشترین آسیب را به اقتصاد هتل‌داری و فعالیت های گردشگری جزیره کیش وارد می کند که با همکاری پلیس اماکن جزیره در سال جاری ۴۷۵ مورد از این خانه ها پلمب شده اما در کمترین زمان فک پلمب شده است.

وی اضافه کرد: این خانه ها که عمدتا برای رقابت ناسالم با هتل ها راه اندازی شده است و انتطار می رود سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری دادستانی عمومی و انقلاب اقدام های مقابله ای بیشتری با این خانه ها انجام دهد.

سایگین بک نماینده کنسولگری قرقیزستان در ایران با حضور در غرفه سازمان منطقه آزاد کیش در نمایشگاه گردشگری کیش در تهران گفت: قرقیزستان و کیش می‌توانند در بخش های مختلف سرمایه گذاری از جمله زمینه گردشگری تعامل بسیار خوبی با یکدیگر داشته باشند.

سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش هم در یک گفت و گویی اظهار داشت: معاونت حقوقی ریاست جمهوری در خصوص محاسبه نرخ قرارداد سرمایه گذاران در قالب واگذاری، فروش اراضی، پروژه های دارای شرایط تمدید دوره ساخت، پیش پرداخت، تنظیم قرارداد اخذ امضا و مصوبه کمسیون وهیات مدیره با شرایط جدید و بر اساس سال ۹۹ موافقت کرد.

ردای قرمز کرونایی تا افزایش 2.5 برابری بیماران سرپایی در کیش

دهه فجر و نمایشگاه تا آسمان

هفته گذشته به مناسبت ایام الله دهه فجر اجرای برنامه های مختلف ویژه گرامیداشت این ایام در جزیره کیش آغاز شد که زنگ انقلاب و گشایش نمایشگاه نگارگری تاآسمان از جمله این برنامه ها است.

این نمایشگاه متشکل از ۳۷ اثر امیر حسین آقا میری است که هنرمند در تمام آثار خود مضامین قرآنی از جمله رویدادها و حوادث آمده در این کتاب آسمانی را تصویر گری کرده و تا ۲۲ بهمن ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۲ در نگارخانه هنرهای معاصر جزیره کیش واقع در خیابان فردوسی، میدان آبشار، بلوار هنر آماده بازدید علاقه مندان به هنر است.

زنگ انقلاب اسلامی نیز با حضور مسوولان، جمعی از دانش اموزان و فرهنگیان، فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در جزیره و بسیجیان در مدرسه دوره اول متوسطه الغدیر کیش برگزار شد و حسین شمسیان راد سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: با اندکی تامل می توان فهمید که تمام جنگ ها علیه جمهوری اسلامی به خاطر نفت و جغرافیای ایران نیست بلکه این توطئه ها بخاطر این است که چه کسی قدرت مطلق باشد.

ردای قرمز کرونایی تا افزایش 2.5 برابری بیماران سرپایی در کیش

اعلام آغاز اجرای طرح بنزین و ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش هفته گذشته در برنامه بازتاب با بیان اینکه اجرای طرح بنزین برای همه در ۱۰ روز آینده به صورت پایلوت در این جزیره آغاز می شود افزود: براساس طرح بنزین برای همه ۲۰ لیتر بنزین به هر کد ملی تعلق خواهد گرفت و خودروهای عمومی، تاکسی‌ها، اسنپ و خودروهایی که خدمات عمومی می‌دهند و هم چنین ناوگان گازوئیل سوز از این طرح مستثنی شده اند.

مدیریت حمل ونقل عمومی شرکت عمران، آب و خدمات کیش هم با استناد به قوانین ومقررات وآئین نامه های موجود در خصوص ضوابط ساماندهی ناوگان مسافری درون شهری برای شرکت های حمل ونقل مسافر درون شهری پروانه اشتغال (کارت تردد) صادر می کند.

بر اساس این گزارش از تمامی افراد حقیقی وحقوقی شاغل در حمل ونقل مسافری درون شهری (مینی بوس وهایس)دعوت می شود برای شرکت در طرح نام نویسی مدارک خود را درسامانه http://vrs.transport.kish.ir بارگذاری کنند.

ردای قرمز کرونایی تا افزایش 2.5 برابری بیماران سرپایی در کیش

کسب مقام قهرمانی جهان توسط تنیسورهای ایران

هفته نخست تور جهانی زیر ۱۸ سال در زمین‌های المپیک کیش، تنیسورها برای کسب عنوان قهرمانی با هم دیدار کردند و در بخش دونفره پسران تیم‌ یونس طلاور نمایندگان ترکیه را مغلوب کردند و عنوان قهرمانی را بدست آوردند.

در دیدار پایانی مرحله نهایی بخش دونفره دختران نیز نمایندگان بلژیک و تونس توانستند مقابل تیم درسا چراغی و ملیسا اوگور از ترکیه به برتری دست یافت و زوج ایران و ترکیه دوم شدند.

همچنین در مرحله نهایی بخش انفرادی پسران فهیم از امریکا موفق شد گورسوی از ترکیه را شکست دهد و عنوان قهرمانی هفته نخست تور جهانی را به نام خود ثبت کند و یونس طلاور و امیر علی قوام نیز به صورت مشترک سوم شدند.

در بخش دختران نیز زوج ایندیرا لپاژ از بلژیک توانست با پیروزی مقابل نیسان خان از ترکیه به برتری برسد و عنوان قهرمانی را بدست آورد و ماندگار فرزامی از ایران و کاراباچاک از ترکیه عنوان سومی را بدست آوردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی