ایران الگوی مسلمانان و غیرمسلمانان است/باید مسیر وابستگی به بیگانگان را قطع کنیم


ایران الگوی مسلمانان و غیرمسلمانان است/باید مسیر وابستگی به بیگانگان را قطع کنیم

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه باید مسیر وابستگی به بیگانگان را قطع کنیم، گفت: قطعا این قطع وابستگی با تلاش و همت، شدنی است.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ در نماز عبادی سیاسی جمعه اراک با اشاره به دهه فجر انقلاب اسلامی و ورود به چهل و چهارمین سال انقلاب، اظهار کرد: این انقلاب حاصل کار بزرگ امام راحل و شهدای انقلاب است و همه باید تاریخ، اهداف و آرمان های انقلاب را به خوبی بشناسیم و برای گام دوم و چهل سال پیشرو تلاش کنیم.

وی افزود: از چهل سال اول کارنامه روشنی کسب شده است و برای چهل سال دوم نیز باید نقاط ضعف را تبدیل به نقاط قوت کنیم و در همه زمینه ها از جمله سیاست داخلی و خارجی و ... با مجاهدت و فداکاری تلاش داشته باشیم.

دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه انقلاب ها یک شبه به وجود نمی آیند بلکه ده ها سال فداکاری و مجاهدت لازم است تا یک انقلاب به ثمر بنشیند، گفت: انقلاب اسلامی ریشه در صد سال اخیر و فتوای بزرگانی چون میرزای شیرازی دارد، در این مسیر بزرگان بسیاری مجاهدت داشتند، اما امام راحل باعث شد که تمامی زحمات به بار بنشیند.

وی با اشاره به اینکه امام عصاره تاریخ و یک قرن اخیر است، بیان کرد: انقلاب اسلامی منشاء تحول عظیمی در ایران، منطقه، جهان اسلام و حتی جامعه بشریت شد، مسیر جهان را تغییر داد، ملت ها را از استعمار و استثمار نجات داد، شعار استقلال و آزادی و نه شرقی، نه غربی را سر داد و با تورق این کارنامه، با وجود همه کاستی، نقاط قوت بسیاری را شاهدیم.

امام جمعه اراک تصریح کرد: جمیعت کشور نسبت به روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ۲.۵ برابر شده است، میانگین عمر در آن سال ها ۵۴ سال بود، اما این رقم امروز به بیش از ۷۸ سال رسیده تلفات نوزادان در حین تولد به کمترین میزان رسیده است.

وی گفت: استان مرکزی در زمان شیوع ویروس کرونا، دومین استان درگیر کشور معرفی شد، اما امروز با وجود شدت بالای امیکرون همه آماده خدمت رسانی هستند و در واقع شبکه بهداشت و درمان کشور با عظمت فعال است و در سراسر کشور بیش از ۱۲۰ هزار پزشک متخصص مشغول خدمت هستند، در حالی که پیش از پیروزی انقلاب از پزشکان وارداتی استفاده می شد و حتی برای انجام یک آزمایش ساده مشکلات بسیاری داشتند ولی امروز فقط در حوزه پزشکی دانش و تجربه عظیمی در اختیار است.

دری نجف آبادی اضافه کرد: شاید در بحث دارو چالش هایی باشد و قیمت برخی از اقلام دارویی بالا باشد، اما پیگیر حل مسائل هستیم و به دنبال راه اندازی دانشکده دندانپزشکی، دانشکده داروسازی نیز باید در استان مرکزی فعال شود و از همه کشورهای دنیا دانشجو بپذیریم و تمام توان خود را برای انجام کارهای بزرگ استفاده می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه جریان انقلاب اسلامی در همه زمینه ها، آب، برق، راه، روابط بین المللی و صنعت کارنامه موفقی دارد، گفت: امروز بیش از ۳۰ میلیون تن انواع فولاد و ورق توسط فولاد مبارکه اصفهان تولید می شود و ظرفیت کشور نیز بیش از اینهاست، پیش از انقلاب تولید برق کشور ۶ هزار مگاوات بود، اما امروز در مرز ۶۰ هزار مگاوات تولید برق در شبکه هستیم، ظرفیت تولید صنایع پتروشیمی کشور به ۴۰ میلیون تن رسیده است و قطعا با همت بالاتر می توان اتفاقات بزرگی را رقم زد و شازند با استقرار نیروگاه، پتروشیمی و پالایشگاه یک قطب صنعتی قلمداد می شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: در زمینه آموزش و پرورش حداکثر ۴۷ درصد فرزندان باسواد بودند، اما امروز این رقم به ببیش از ۹۷ درصد رسیده است و باید این رقم را به ۱۰۰ درصد برسانیم. اقدامات بسیار بزرگی انجام رسیده است، اما باید در گام دوم جدی تر، سختکوش تر و با همت بیشتر تلاش داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ایران امروز برای کشورهای اسلامی و غیرمسلمانان الگو است بر این اساس باید با افراد فاسد و ناکارآمد برخورد شود و قطعا با اطاعت از رهبری می توان قدم های بزرگی برداشت.

امام جمعه اراک در ادامه نماز عبادی سیاسی جمعه اراک و در خطبه دوم با اشاره به آغاز ماه مبارک رجب این ماه را گنجینه عظیم و مقدمه ماه شعبان و رمضان دانست و گفت: امسال دهه فجر انقلاب اسلامی با ماه رجب مقارن شده است، دهه فجر، فجر بیداری، آگاهی ملت، خوداتکایی، آرمان ها، دهه عزت، شرف، آزادگی و امامت و ولایت است.

وی با بیان اینکه در دوران کرونا، خدمات بسیاری از سوی نیکوکاران و خیرین صورت گرفت که اعداد و رقم آن شگفت انگیز است، گفت: در این دوران ۴ میلیارد تومان از سوی مردم و خیرین کمک شد و تا امروز برای ۵ مرتبه ۱۰۰ هزار بسته در قالب کمک مومنانه به نیازمندان اهدا شده است و حتی برای بیمارستان آیت الله خوانساری و راه اندازی فاز سوم، هشت میلیارد تومان قول مساعدت داده شده است و امیدواریم فاز سوم تا دو سه ماه آینده بهره برداری شود. با امانتداری دین خود را به اسلام، امام، شهدا و مردم ادا می کنیم و تمام این خدمات، برکات انقلاب و خون شهدا و کمک مردم و خیرین است.

دری نجف آبادی با اشاره به ۱۹ بهمن و روز نیروی هوایی، بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مردان نیروی هوایی در لباس فرم به خدمت امام راحل آمدند و در دوران دفاع مقدس نیز جانفشانی داشتند و در خاک عراق و بغداد قدرت‌نمایی کردند و تا امروز این تلاش ها در عین اقتدار و شوکت ادامه داشته است. قطعا در کار انسان های با ایمان توقف معنایی ندارد و در گام دوم انقلاب موفقیت های بیشتری را شاهد خواهیم بود و این دهه فجر فرصتی برای آمادگی و اتخاذ تصمیمات بزرگ تر است.

وی با اشاره به ظرفیت های استان مرکزی در حوزه گردشگری، صنعتی و کشاورزی، گفت: امیدواریم صنعتگران این استان با برنامه ریزی و همت، تلاشی مضاعف داشته باشند و شبکه های صنعتی و مراکز تحقیقاتی را تقویت کنند و صنایع بزرگ نیز در حوزه دانش فنی و هوش مصنوعی همت کنند. باید دغدغه رهبر معظم انقلاب در حوزه صنعت خودروسازی و لوازم خانگی مورد توجه قرار گیرد و با دو برابر کردن کیفیت، قیمت را ۳۰ درصد تخفیف دهیم.

دری نجف آبادی در پایان با اشاره به رحلت آیت الله گلپایگانی، اظهار کرد: این عالم بزرگ مدافع قاطع اسلام و رهبری معظم بود و به دور از بازی های سیاسی، سیاست ورزی حکمیانه و سیاستی قائل به دیانت و دیانتی قائل به سیاست داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکسی جالب و زیرخاکی از حسن جوهرچی در روز عروسی اش/ تصویر