چگونه تاب آور باشیم ؟ صفورا قاضی مراد


چگونه تاب آور باشیم ؟ صفورا قاضی مراد

به گزارش میگنا تاب آوری در هر جنبه ای از زندگی شما اهمیت دارد افراد موفق برای ادامه حرکت رو به جلو و رسیدن به سرافرازی به آن تکیه می کنند. استفاده از این 7 نکته ، به منظور تقویت عمدی انعطاف پذیری ، می تواند شما را در مسیر آینده ای موفق تر قرار دهد

چگونه تاب آور باشیم ؟ صفورا قاضی مراد
در دوره تردید و بلاتکلیفی، زمان رویارویی با چالش هایی ست که هر لحظه ، تاریخ برایمان رقم میزند و فرصت تسلیم شدن و خوشنودسازی خود نیست . با این حال سلاح های ما در این نبرد معمولی نیستند. دشمن ما هیولا یا یک آدم بد نیست. کارزار و صحنه نبرد ،در درون ماست و تجهیزات ما ، ارتباط، مهربانی پایدار ، همدردی مداوم برای خود و دیگران، آگاهی بی‌وقفه از مصیبت‌های درون اجتماع و جامعه، و تعهدی تزلزل ناپذیر برای جستجو و استفاده از راه‌حل‌هایی است که نه تنها به نفع خود، بلکه به اطرافیانمان نیز باشد. .

وقتی به فرق افراد موفق و کسانی که شکست خورده اند دقت میکنیم ، متوجه می شویم که تفاوت بین این دو و عامل تعیین کننده "تاب آوری" است .
امروزه ، تسلیم شدن و ترسیدن از موانعی که با آن مواجه می شویم یا به اشتباه توجه به حرف افرادی که به ما می گویند موفقیت امری غیر ممکن است ، آسان تر است .
تاب آوری افراد زمانی ادامه می یابد که مدام شکست بخورند یا با مصیبتی روبرو شوند و همچنان به پیش روند تا موفق شوند.
آیا تاب آوری یک ویژگی یا صفت ذاتی است که با آن متولد می شویم؟ نه! مانند هر ویژگی شخصیتی دیگری، می توان آن را به مرور زمان ایجاد و پرورش داد. آیا این بدان معناست که برای همه به یک اندازه آسان است؟ نه! برخی از افراد برای ایجاد و تقویت انعطاف‌پذیری باید بیشتر تلاش کنند، همانطور که تجربیات زندگی می‌تواند آنها را از سختی‌ها محافظت کند، در حالی که دیگران ممکن است زندگی سختی را تجربه کرده و ازینرو در سنین پائین انعطاف پذیری را در خود پرورش داده باشند ، بنابراین شروع انعطاف پذیری و تاب آوری در زندگی ، برای هر یک از ما متفاوت است.

مهم نیست از چه سنی و چه زمانی شروع به ایجاد و پرورش انعطاف پذیری میکنیم ، این 7 نکته به شما در پرورش تاب آوری ، کمک خواهند کرد :

1- برای خود یک هدف تعیین کنید – هدف یا قصد از انجام کاری که انحام میدهید را برای خود تعریف و مشخص نمایید. این کار به شما کمک میکند تا تلاش خود را با بازه زمانی و نقاط عطفی معین شده هماهنگ کرده و به جایی که میخواهید برسید.
2- مثبت اندیشی – نگرش ، کلید اصلی موفقیت در زندگی است . به هنگام برخورد با ناملایمات از دسته افرادی باشید که "نیمه پر لیوان" را می بینند . توجه به شکست ، بعنوان فرصتی برای یادگیری ، به شما برای رشد و ترقی کمک میکند.
3- یک یادگیرنده مادام العمر باشید – کسی که فکر کند همه چیز میداند توی دردسر می افتد. همیشه برای یادگرفتن مهارتهای تازه و اطلاعات جدید آماده باشید . دنیا مدام در حال تغییر است و کسی که فراگیری را متوقف کند کارش تمام است .
4- عملگرا باشید – دانش میتواند آسان بدست بیآید ، اما افراد موفق آنرا عملی میکندد و بکار میگیرند. در دام و تله نگرش "فردا" یا "یک روز دیگر" یا "از شنبه" نیافتید. اگر فکر میکنید چیزی که یادگرفتید و بکارتان می آید ، الان آنرا بکار ببندید و عملی ش کنید.
5- از میان ناملایمات تلاش کنید – هر وقت کار تازه یا با ارزشی را شروع میکنید ، با چالش هایی روبرو خواهید شد ؛ انتظارش را داشته باشید و پا پس نکشید ، فقط تصمیم تان را بگیرید تا از میان آنها به تلاش تان ادامه بدهید .
6- روابط تان را گسترش بدهید – بیشتر افراد موفق ، این را خوب متوجه شده اند که به آدمهایی نیاز دارند که آنها را بالا بکشند . یعنی وقتی مردم ، کسانی را دارند که تشویقشان میکنند ، می توانند به آنها توصیه های خوبی بدهند و با موفقیت شان سهیم بشوند . اگر شما از این دسته آدمها در زندگی تان ندارید پس بروید و پیدایشان کنید !
7- ارزیابی مراحل عملیاتی از خود داشته باشید - تعیین اهداف و بازه های زمانی در شروع به شما اجازه میدهند تا یک قدم به عقب بروید و ببینید آیا به سمت هدف نهایی تان در حرکت هستید یا خیر؛ پیشرفت تان را ارزیابی کنید . ممکن است شما مهارتهای جدیدی بیاموزید که به هدف اصلی تان بی افزاید یا آنرا بهبود ببخشد . اگر منطقی به نظر میرسند میتوانید برنامه تان را اصلاح کنید .


ترجمه صفورا قاضی مراد از اینجا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم لمس کامل بدن شبنم قربانی توسط شهاب حسینی در فیلم سینمایی ! / هم آغوشی بعید بعد انق...