سرپرست فرمانداری پیشوا: محدودیتی در تأمین اعتبار زیرساخت‌ها در پیشوا وجود ندارد


سرپرست فرمانداری پیشوا: محدودیتی در تأمین اعتبار زیرساخت‌ها در پیشوا وجود ندارد

تهران- ایرنا- سرپرست فرمانداری پیشوا گفت: هیچ گونه محدودیتی در تامین اعتبار و تعریف طرح‌های زیربنایی و زیرساختی در شهرک های صنعتی پیشوا وجود ندارد.

ابراهیم تاجیک نوری روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات شهرک صنعتی پیشوا که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: با توجه به بازدید هفته گذشته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران از شهرک صنعتی پیشوا، مسائل شهرک صنعتی به صورت تخصصی و از طریق معاونت‌ها مورد بررسی قرار گرفته تا موانع توسعه فعالیت این شهرک در کمترین زمان برطرف شود.

وی افزود: شهرستان پیشوا قطب کشاورزی استان تهران است ولی این امر نباید مسوولان را از توسعه فعالیت در حوزه صنعت در راستای تحقق حمایت از تولید داخلی و افزایش ظرفیت‌های اشتغال غافل کند.

تاجیک‌نوری گفت: افزایش وسعت شهرک صنعتی، تقویت زیرساخت‌های آب، برق و گاز با توجه به چشم‌انداز پیش رو، افزایش ضریب ایمنی شهرک، فضاسازی، زیباسازی، روشنایی معابر، استقرار آتش‌نشانی، استقرار صنایع کارگاهی و صنفی، احداث تصفیه‌خانه، اصلاح هندسی ورودی شهرک، رفع مشکلات مخابراتی مشکلاتی است که می‌توان با عزم جدی آنها را برطرف کرد.

وی افزود: بر اساس قول مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، هیچ گونه محدودیتی در تامین اعتبار و تعریف طرح‌های زیربنایی و زیرساختی در شهرک پیشوا وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در جلسه مشترک با معاون استاندار و پس از آن با شورای معاونین شرکت‌ شهرک‌ها، مقرر شد تا مدیریت شهرک صنعتی پیشوا، اقدام لازم برای زیباسازی محیط، فضای سبز، مبلمان و روشنایی معابر در اسرع وقت انجام دهد و با توجه به چشم انداز توسعه شهرک، پیگیری تکمیل و اجرای دو چاه آب محمودآباد کهنه و جلیل‌آباد در دستور کار قرار گرفته است.

تاجیک‌نوری اظهار داشت: به منظور تامین برق شهرک در کوتاه مدت، از اجرای طرح توسعه نیروگاه برق ۸ مگاواتی شهرک‌ حمایت شده و برای رفع مشکل در بلندمدت، احداث پست نیروگاهی ۶۳ کیلو وات در این شهرک صنعتی ضروری است.

وی گفت: با توجه به آماده بودن ساختمان، ماشین آلات و تجهیزات آتش‌نشانی، مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی استان در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به راه‌اندازی واحد آتش‌نشانی شهرک صنعتی پیشوا اقدام می‌کند که این امر سهم مهمی در افزایش ضریب ایمنی واحدهای صنعتی دارد.

سرپرست‌ فرمانداری پیشوا افزود: یکی از نیازهای مهم توسعه شهرک صنعتی، احداث تصفیه خانه است که با توجه به همراهی منابع طبیعی برای اختصاص زمین، مقرر شد تا شرکت شهرک‌ها ظرف مدت یک ماه آینده، نسبت به فراخوان عمومی برای جذب پیمانکار و انجام تشریفات مقدماتی پیمان اقدام کند.

وی تصریح کرد: استقرار شرکت خدماتی، نصب دکل مخابراتی، اصلاح هندسی ورودی و تهیه طرح حفاظتی و امنیتی شهرک از دیگر اقداماتی است که باید در کمترین زمان اجرایی شود.

محدودیت استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران و تأمین نشدن برخی از زیرساخت‌ها باعث شده تا شهرک صنعتی پیشوا با وجود نزدیکی به محور ترانزیتی شرق کشور، محور قم – گرمسار و راه‌آهن سراسری تهران- مشهد از رونق چندانی برخوردار نشود.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله نظامیان اسرائیلی به دانش‌آموزان