کنتور برق 158 هزار مشترک پرمصرف کردستانی هوشمند می‌شود


کنتور برق 158 هزار مشترک پرمصرف کردستانی هوشمند می‌شود

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان گفت: طبق آمار ارائه شده، کنتور برق 158 هزار مشترک استان که در یک سال اخیر (اول مهر 1399 تا 31 شهریور1400) الگوی مصرف را رعایت نکرده‌اند، تا شهریور سال آینده تعویض و هوشمند خواهد شد.

هیوا لهونیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه مصرف برق این مشترکان بیش از الگوی مصرف تعیین شده (۲۸۰۰کیلووات ساعت) است، اظهار داشت: کنتور هوشمند تمام این مشترکان تا تابستان سال آینده هوشمند می شود.

وی با بیان اینکه مصرف بالای این مشترکان اجحاف در حق سایر مشترکان خانگی و تجاری است، افزود: بر اساس اطلاعات بدست آمده نسل جدید کنتورهای هوشمند امکان ارسال اطلاعات در بازه زمانی ۱۵ دقیقه یکبار را داشته و در شرایطی که میزان مصرف مشترکان از الگوی پرمصرفی فراتر رود برق آنها بطور خودکار از کنتور قطع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کردستان با بیان اینکه این کار به نفع واحدهای تولیدی و بخش کشاورزی نیز خواهد بود، یادآور شد: هوشمندسازی کنتورها با هدف استفاده از فناوری روز، افزایش بهره‌وری، کاهش تلفات و مباحث زیست محیطی است و اجرای طرح نصب کنتورهای هوشمند بر اساس برنامه مدون موجب رفاه حال مشترکان و ارائه خدمات غیرحضوری است.

لهونیان تعداد مشترکان برق استان را ۷۰۵ هزار مورد اعلام کرد و گفت: ۱۰۵ هزار مشترک در استان کم مصرف بوده و قبض آنان رایگان محاسبه شده و هزینه ای بابت مصرف برق از آنها دریافت نشده است.

وی اضافه کرد: ۵۶ درصد مشترکان برق کردستان معادل ۳۹۵ هزار مشترک، الگوی مصرف را رعایت کرده و جزو خوش مصرف ها هستند.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و تمام روستاهای بالای پنج خانوار کردستان از خدمات شرکت برق استان بهره مند هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک