100 مربی تربیتی آماده برطرف کردن شبهات دینی در مدارس لرستان هستند


100 مربی تربیتی آماده برطرف کردن شبهات دینی در مدارس لرستان هستند

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان گفت: 100 مربی تربیتی آماده برطرف کردن شبهات دینی در مدارس لرستان هستند.

حجت‌الاسلام محمدرضا چراغی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد اقامه نماز سیاست‌گذار دستگاه‌های اجرایی نیست اما برگزاری مسابقات، تولید محتوا برای مخاطبان، تولید پادکست، آموزش کودکان و برطرف کردن سوالات و شبهات نماز از اهداف این ستاد است.

وی ادامه داد: نظارت و ارزیابی مساجد همواره در دستور کار قرار دارد اما در ایام نوروز و مناسبت‌های مختلف بصورت ویژه بررسی می‌شود و پس از دریافت گزارش‌های مردمی در خصوص وضعیت نمازخانه‌ها نسبت به رفع مسایل اقدام می‌کند.

این مسئول یادآور شد: ستاد اقامه نماز دارای چندین مجموعه فرهنگی و آموزشی بوده که در زمینه برگزاری مسابقات شعر، داستان‌نویسی، تولید انیمیشن، فعالیت در فضای مجازی، برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت آثار نماز، نماز و خانواده، سوالات و شبهات نماز و تفسیر آیات نماز فعالیت می‌کند.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان عنوان کرد: نظارت و ارزیابی نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی در ایام اربعین و قبل از نوروز به طور نامحسوس از دیگر اقدامات ستاد اقامه نماز در استان است.

وی افزود: در سطح ملی تفاهم نامه‌ای با دستگاه‌های اجرایی منعقد شده که براساس این تفاهم نامه دستگاه‌هایی اجرایی موظف هستند کلیه اقدامات فرهنگی خود را در سامانه سجاده ثبت کنند که این اقدامات پایان سال توسط ستاد اقامه نماز ارزیابی می‌شود.

چراغی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید ستاد اقامه نماز را در راستای پیشبرد اهداف همکاری کنند، اظهار کرد: اقامه نماز یک فرآیند است و همکاری خانواده و مسوولان را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: ساخت مسجد هزینه بسیاری بالایی دارد و ستاد اقامه نماز توان ایجاد مساجد را ندارد اما تعمیر و بازسازی با اولویت مناطق روستایی را در دستور کار قرار دارد که از ظرفیت خیرین استفاده می‌شود.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) لرستان بیان کرد: اقدامات فرهنگی در نیمه شعبان و مناسبت‌های مختلف مذهبی برگزار می‌شود و انتظار می‌رود مردم و دستگاه‌های اجرایی در این راستا همکاری کنند.

وی در رابطه با فعالیت‌های بنیاد مهدویت در استان خاطرنشان کرد: بنیاد مهدویت از جمله مجموعه‌های تحت نظر دفتر مقام معظم رهبری است. بنیاد مهدویت یک مجموع مردمی و وابسته به دولت نیست که در دو حوزه فرهنگی و آموزشی فعالیت می‌کند.

مدیر ستاد اقامه نماز لرستان تصریح کرد: برگزاری دعای ندبه، زیارت آل یاسین، سه شنبه‌های مهدوی به صورت محله محور و برگزاری مسابقات در سطح ملی از دیگر اقدامات بنیاد مهدویت است.

چراغی اظهار کرد: اگر در بحث مهدویت روشنگری نشود ممکن است افکار به بی راهه هدایت شود که در این راستا حدود ۱۰۰ مربی تربیتی آماده هستند با همکاری آموزش و پرورش به مدارس اعزام شوند و برنامه‌های مهدویت را برای دانش آموزان تبیین کنند.

وی ادامه داد: در راستای برطرف کردن شبهات مذهبی در فضای مجازی فعال هستیم و سوالات پاسخ داده می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...