امام جمعه هشترود: مردم و مسئولان، مکتب شهید سلیمانی را الگو قرار دهند


امام جمعه هشترود: مردم و مسئولان، مکتب شهید سلیمانی را الگو قرار دهند

مراغه- ایرنا- امام جمعه هشترود گفت: مردم و مسئولان با پیروی از منش سردار سلیمانی، مکتب این شهید بزرگوار را الگو قرار دهند تا شرمنده حاج قاسم نباشند. 

حجت‌الاسلام حسن جعفریان روز سه‌شنبه در آیین گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و شهید مدافع حرم این شهرستان، «اسماعیل کریمی» افزود: حق شهید سلیمانی هیچ وقت ادا نخواهد شد چون این شهید، قطره‌ای از باران رحمت الهی بود که متوجه شد برای بقا و ماندگاری باید فانی شد و وجود خود را به دریای حقیقت وصل کرد.

وی اظهار داشت: شهید سلیمانی تکرارنشدنی است اما اگر بتوانیم جا پای این شهید بگذاریم می‌توانیم مکتب وی را ادامه دهیم که اوج افتخار برای یک فرد و یک ملت است.

وی خاطرنشان کرد: برخورداری حاج قاسم از روح متعالی موجب شد تا رهبر معظم انقلاب وی را مکتب بخوانند و این مهم پیامی برای همه ما دارد؛ اینکه نباید شهید سلیمانی را صرفا در نوشته‌ها، کنگره‌ها و یادواره‌ها خلاصه کنیم بلکه روحش باید در وجود ما تبلور یابد.

حجت الاسلام جعفریان ارتباط با ولی فقیه، ارتباط با مردم و جهاد و درگیری با دشمن را سه ویژگی یک انسان ولایی همچون حاج قاسم سلیمانی دانست و بیان کرد: هنر شهیدان این است که از هرچیزی که داشتند در راه خدا گذشتند و این عظمت کار شهید را نشان می‌دهد، چون شهدا اولیا الله هستند و راهی را که دیگران در سالیان دراز برای قرب الهی طی می کنند، آنان یک شبه می‌پیمایند.

به گزارش ایرنا در این آیین از پدران شهید به ویژه شهید مدافع حرم هشترود «اسماعیل کریمی» و چندین نفر از رزمندگان مدافع حرم تجلیل شد.

این روزها در جای جای کشورمان سخن از مکتب حاج قاسم به میان می‌آید و عاشورائیان یاد و خاطره‌ سردار دلها را گرامی می‌دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش در خانواده نیکا شاکرمی