11 درصد جمعیت بافت فرسوده تهران در منطقه 17 ساکن هستند


11 درصد جمعیت بافت فرسوده تهران در منطقه 17 ساکن هستند

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت : 11 درصد جمعیت بافت فرسوده و هشت درصد کل جمعیت شهر تهران در منطقه 17 ساکن هستند.

به گزارش ایرنا مهدی پیرهادی روز یکشنبه در جریان سی و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید خود از منطقه ۱۷ شهرداری افزود: این منطقه سه ناحیه، ۱۴ محله و مساحت حدود ۸.۲۵ کیلومتر مربع و سرانه فضای سبز ۳.۹۵ متر مربع دارد.

وی ۶۹ بوستان، یک بیمارستان، سه ایستگاه مترو، یک ایستگاه پسماند، ۵۲ ایستگاه اتوبوس، چهار کتابخانه، ۱۴ غرفه بازیافت، سه ایستگاه آتش‌نشانی، ۱۵۸ مسجد، ۶ درمانگاه و سه سوله مدیریت بحران را از ظرفیت‌های منطقه ۱۷ اعلام کرد.

عضو شورای شهر تهران گفت: با توجه به وجود چهار هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در پایتخت، نسبت مساحت منطقه ۱۷ به کل مساحت شهر ۱.۱۵ درصد است و سه درصد از جمعیت آن نزدیک به ۷۲ هزار نفر در منطقه ۱۷ در بافت فرسوده سکونت دارند.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مسائل مرتبط با فضای سبز در سطح منطقه، تاکید کرد: سرانه فضای سبز منطقه ۱۷، ۳.۹۵ مترمربع است و برخی محلات از جمله جلیلی و مقدم فاقد هرگونه بوستان هستند.

پیرهادی با اشاره به ایجاد بوستان حاج قاسم سلیمانی که در گذشته به باغ راه سبزی مشهور بوده است، اظهار داشت: راه اندازی این بوستان بخشی از کمبود سرانه فضای سبز در منطقه را جبران می کند.

وی با اشاره به کمبود سرانه فضای سبز در منطقه، پیشنهاد خرید ۲ پلاک جهت تبدیل به فضای سبز را مطرح کرد و گفت: ملک بانک صادرات واقع در محله امامزاده حسن خیابان رضوان از جمله املاکی است که با داشتن بیش از ۱۳ هزار مترمربع مساحت، می تواند بخشی از کمبود سرانه فضای سبز منطقه را جبران کند.

این عضو شورای شهر تهران کمبود فضای سبز را موجب نارضایتی اهالی دانست و گفت: برای جبران این کمبود همچنین پیشنهاد خرید پلاک‌های خداجو در محله وصفنارد ارائه می‌شود.

پیرهادی با اشاره به باغراه حضرت فاطمه زهرا(س) تاکید کرد: مساحت این باغراه ۸۱ هزار متر بوده که حدود ۳۰ هزار متر آن در منطقه ۱۷ واقع شده است.

وی با اشاره به شبکه فاضلاب این منطقه نیز گفت: کل شبکه فاضلاب در منطقه حدود ۲۰۱ کیلومتر بوده و ۹۸ درصد از شبکه فاضلاب اجرایی شده است.

پیرهادی کمبود سرانه سرویس بهداشتی و خرابی سرویس های بهداشتی موجود را از دیگر مشکلات منطقه دانست و پیشنهاد جمع آوری پنج مورد از چشمه های فلزی و احداث ۲۰ چشمه جدید را مطرح کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تعیین تکلیف ادامه طرح یادگار امام در محله بلورسازی، تعریض و بازگشایی بزرگراه شهید چراغی در محله زهتابی، ساماندهی ایستگاه بازیافت محله وصفنارد، پیشنهاد خرید ۴۰ برج نوری برای نقاط بی دفاع شهری را در این منطقه ضروری دانست.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به مساله وجود خط راه آهن تهران- اهواز در قلب منطقه اشاره کرد و گفت: این موضوع مشکلات متعددی برای مردم ایجاد کرده که ساماندهی آن ضروری است.

تاکید بر افرایش حق اضافه کاری کارکنان شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از این جلسه گفت: مدیریت شهری موظف است نسبت به ترمیم حقوق کارکنان شهرداری اقدام و به مشکلات اقتصادی آنان اشاره رسیدگی کند.

پیرهادی با بیان اینکه کارکنان شهرداری از پاک‌ترین و پرتلاش‌ترین نیروها هستند افزود: سرانه اضافه کاری همکاران در شهرداری طی چند سال گذشته، به شدت کاهش یافته و متناسب با زحمات آنها پرداخت نمی‌شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استخدام بزرگ آموزش و پرورش در راه است +جزئیات