16 مدرسه در کیش بازگشایی شد


16 مدرسه در کیش بازگشایی شد

کیش - ایرنا - رییس اداره آموزش و پرورش کیش گفت: تاکنون 16 مدرسه دولتی و غیردولتی این جزیره در روند بازگشایی برای پذیرش حضوری دانش آموزان مشارکت کردند.

پرویز حیدری راد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس برنامه زمانبندی وزارت آموزش و پرورش هم اکنون پایه های ششم ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه در صورت فراهم کردن شرایط امکان بازگشایی دارند.

وی اضافه کرد: تا کنون ۶ باب مدرسه ابتدایی تنها برای پایه ششم و ۲۲ مدرسه دوره اول و دوم دبیرستان در این جزیره با فراهم کردن شرایط از جمله گروه بندی کلاس ها، رعایت فاصله گذاری و گندزدایی مدارس اقدام به بازگشایی کرده اند.

رییس اداره آموزش و پرورش کیش یادآور شد: هم اکنون حدود ۲۰ درصد دانش اموزان بالای ۱۲ سال جزیره در کلاس ها شرکت کرده اند و پیش بینی می شود اوایل هفت آینده این میزان به حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد برسد.

وی همچنین از آغاز تکمیل و تجهیز مدارس جزیره توسط پیمانکار شرکت عمران، آب و خدمات کیش خبر داد و افزود: مدارس جزیره کیش در ۲ سال گذشته به علت شیوع ویروس کرونا تعطیل بود و به همین دلیل برخی از امکانات آن از جمله تجهیزات سرمایشی و تهویه به عنوان نیاز اصلی بازگشایی نیازمند بهسازی است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا کنون در این جزیره بیش از هشت هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است.

این جزیره دارای ۵۱ مدرسه شامل ۲۳ مدرسه دولتی و ۱۸ مدرسه خصوصی با ۳۶۷ کلاس درس (۲۶۸ کلاس مدارس دولتی و ۹۹ کلاس مدارس خصوصی) است؛ در این مدارس ۹ هزار و ۷۷۵ دانش آموز مشغول تحصیل بوده که هشت هزار و ۳۶۰ نفر در مدارس دولتی و یک هزار و ۴۱۵ نفر در مدارس خصوص مشغول علم آموزی هستند.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


وزیر امور خارجه بانجول را به مقصد تهران ترک کرد