فرهنگ‌سازی و بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جامعه معلولان مهم است


فرهنگ‌سازی و بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جامعه معلولان مهم است

زاهدان_ایرنا_ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: فرهنگ‌سازی و بیان ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جامعه معلولان مهم است و باید در این راستا از از تریبون‌های نماز جمعه و رسانه‌ها استفاده شود.

به گزارش ایرنا آیت‌الله مصطفی محامی در نشست مشترک با جمعی از برگزیدگان جامعه معلولان استان ضمن ابراز خیرمقدم و آرزوی موفقیت انسانیت و تقوا را ملاک ارزش‌گذاری و کرامت انسان عنوان کرد و اظهار داشت: همه مسائل عالم بر اساس مشیت الهی است و اراده خداوند بر اساس حکمت و مصلحت تعلق می‌گیرد لذا وقوع یک اتفاق بر اساس سلسله علل و یک سازوکار حکیمانه است.

وی ادامه داد: خداوند حکیم و رحیم معلولیت کسی را چه در دنیا و چه در آخرت بدون جبران نمی‌گذارد و میزان انتظار و ارزش‌گذاری در نظام خلقت بر اساس توان انسان‌ها است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان صبر و رضایت به قضای الهی را یک کمال دانست و با بیان این که خداوند به صابران اجر بی‌حساب می‌دهد تصریح کرد: فرهنگ‌سازی و توجیه جامعه در مناسب سازی بناها و اجرای سایر قوانین مربوط به معلولان در کنار تهیه فهرستی از ساختمان‌های مهم و قابل دسترس و برنامه‌ریزی گام به گام برای مناسب‌سازی آنها باید صورت پذیرد.

محامی بر ضرورت توجه ویژه مسوولان و عمل به وظایف در این حوزه، تاکید کرد.

محمد نخعی قاینی نماینده جامعه معلولان نیز در این نشست با بیان این که تعداد ۶۰ هزار معلول ثبت شده در استان وجود دارد گفت‌: شعار جامعه معلولین این است که «دست ما را نگیرید؛ راه‌مان را هموار کنید».

وی با بیان این که علی رغم وجود قوانین مناسب در نظام جمهوری اسلامی ایران برای معلولان، اما این قوانین به درستی اجرا نشده و حقوق اولیه این جامعه مورد غفلت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: عدم تناسب ساختمان‌های آموزشی برای رفت و آمد معلولان عدم حمایت از کسب و کار جامعه معلولان؛ مشکل این افراد در تهیه تجهیزات پزشکی به خاطر هزینه بالای آنها؛ نبود سالن‌های ورزشی مناسب و عدم حمایت بیمه‌ای از فرزندان سوم به بعد معلولان در بهزیستی جزء مهم‌ترین مشکلات جامعه معلولان استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر نیکی کریمی که شبیه مادرش است را دیده اید؟