وضعیت استان از نظر شیوع کرونا مناسب است ولی شرایط شکننده است


وضعیت استان از نظر شیوع کرونا مناسب است ولی شرایط شکننده است

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: واکسیناسیون همچنان باید در دستور کار باشد و سرعت آن افزایش پیدا کند و درخواست ما از آموزش و پرورش این است که پروتکل‌های مربوطه را جدی تر رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: اگرچه هم‌اکنون وضعیت این استان از نظر شیوع کرونا مناسب است ولی شرایط شکننده است، لذا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مراقبت‌ها باید به طور جدی دنبال شود.

نظری این سخنان را در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای استان بیان کرد و ادامه داد: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه بخش‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و از همه هم استانی‌ها نیز توجه به اصول بهداشتی در پیشگیری از کرونا را انتظار داریم.

استاندار خراسان رضوی همچنین افزود: نظارت بر هتل‌ها و مراکز اقامتی برای پیشگیری از کرونا موضوعی جدی است و عمده تجمع و تراکم جمعیتی در مراکز اقامتی وجود دارد که باید نظارت بر این اماکن به صورت جدی تری صورت گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: کنترل مبادی ورودی استان اعم از مرزها، پایانه‌های مسافربری، فرودگاه و راه‌آهن الزامی است می بایست این نظارتها بر این مبادی تداوم داشته باشد و واکسیناسیون همچنان باید در دستور کار باشد و سرعت آن افزایش پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی همچنین در مورد واکسیناسیون تاکید کرد: در این راستا تا زمانی که مراجعه کننده وجود دارد وظیفه داریم تا در ارتباط با تزریق واکسن ظرفیت را در اختیار مردم قرار دهیم و کاهش ابتلا را از این طریق شاهد باشیم.

نظری در خاتمه یادآور شد: درخواست ما از آموزش و پرورش این است که پروتکل‌های مربوطه را جدی تر رعایت کنند لذا نیاز است درصد واکسیناسیون فرهنگیان و دانش آموزان ۱۲ سال به بالا افزایش پیدا کند و از افزایش ضریب واکسیناسیون در بین دانشگاهیان و دانشجویان نیز نباید غفلت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درآمد سیم‌ پیچی موتور، نگاهی عمیق به فرصت‌های پنهان صنعتی