41 تخت دیالیزی به ظرفیت مراکز درمانی استان همدان افزوده شد


41 تخت دیالیزی به ظرفیت مراکز درمانی استان همدان افزوده شد

همدان- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: تعداد تخت های دیالیز این استان در سال جاری با 41 مورد افزایش به 176 تخت رسید که بالاتر از میانگین کشوری است.

دکتر "ابراهیم جلیلی" روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: استان همدان در سال ۹۰ حدود ۷۵ تخت دیالیزی داشت که این تعداد در پایان سال ۹۸ به ۱۰۲ تخت رسید.

وی اظهار داشت: طی ۱.۵ سال گذشته با وجود اپیدمی ویروس کرونا شمار تخت‌های بخش دیالیز مرکز درمانی استان همدان افزایش چشمگیری یافت به نحوی که سال گذشته ۳۳ تخت و نیمه نخست امسال ۴۱ تخت جدید در مراکز دیالیزی استان ایجاد و راه اندازی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تاکید کرد: با وجود پاندمی ویروس کرونا، تمامی برنامه های مراقبتی دانشگاه از جمله مراقبت از بانوان باردار، نوزدان، مراکز ناباروری، پیوند عضو، و ارائه خدمات به بیماران نیازمند بدون کمترین وقفه ای اجرا می شود.

دکتر جلیلی درباره پیوند اعضا بیماران نیز گفت: نیمه نخست امسال ۱۵ فرد دارای شرایط اهدای عضو شناسایی شدند که از خانواده ۱۰ بیمار از این تعداد رضایت خود نسبت به اهدای عضو را اعلام کردند.

به گفته وی، در نهایت با انجام آزمایش های مربوطه، کار اهدای عضو از طریق هفت بیمار در استان همدان انجام شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در ادامه گفت: پنج هزار و ۲۶۰ مورد بازدید از مراکز درمانی خصوصی و دولتی استان از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون انجام شده که ۵۷ مرکز به علت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی پلمب شده است.

به گزارش ایرنا، ۵۶۹ بیمار دیالیزی، ۵۴۰ بیمار پیوندی، ۱۱۵ بیمار دارویی که با وجود نارسایی کلیه دیالیز آنها آغاز نشده زیر پوشش خدمات انجمن حمایت از بیماران کلیوی در استان همدان هستند.

همچنین ۲۴۸ بیمار دیالیزی و پیوندی از آغاز شیوع کرونا تاکنون در استان همدان جان خود را از دست دادند ضمن اینکه ۱۳۹ بیمار جدید دیالیزی نیز در ۶ ماهه نخست امسال شناسایی و پذیرش شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نظرات شهید مطهری درباره عفاف و حجاب راهگشاست