زیبایی های عاشورایی و کربلا باید با زبان هنر به تصویر کشید


زیبایی های عاشورایی و کربلا باید با زبان هنر به تصویر کشید

حجت الاسلام استوار میمندی گفت: زبان جوانان امروز بر اساس زبان هنر است و با زبان هنر که حاوی عکس، کارهای گرافیکی و فیلم است می توان زیبایی های عاشورایی و کربلا را به تصویر کشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «محمد استوار میمندی»، در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس ملی اربعینی عاشورایی «راه دل»، گفت: اگر ما اعتقاد داشته باشیم «کل یوم عاشور، کل ارض کربلا»، باید همه نقاط را کربلا کرد و همه جا باید نماد عاشورا خود را نشان دهد.

مدیر حوزه های علمیه فارس با یادآوری این مطلب که امام حسین (ع) متعلق به یک گروه خاص نبودند، افزود: امام حسین (ع) کاری انجام دادند در خدمت همه بشریت باشد، امام حسین (ع) در خدمت به آزادگی، معنویت و عدالت جان خود و یاران را نثار کردند و مردم هم تشنه عدالت و معنویت گرا هستند.

وی با اشاره به اینکه وقتی مردم جلوه های عاشورا و کربلا را در هر کوی و برزن می بینند، دل بستگی شان به اولیا الله (ص) بیشتر می شود، اضافه کرد: ما اگر نام و یاد امام حسین (ع) را به درون حسینیه ها و تکیه ها ببریم، بخش قابل توجهی را از جلوه های عاشورایی محروم کرده ایم.

حجت الاسلام استوار میمندی با ضمن تجلیل از زحمات برگزار کنندگان نمایشگاه عکس «راه دل»، گفت: برگزاری این نمایشگاه کار ارزشمندی است و از همه دست اندرکاران این نمایشگاه تشکر می کنم.

وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی آنست که نغمه های عاشورایی، تصاویر کربلایی و پیام های امام حسین (ع) با زبان هنر را منتشر می کند، البته این نمایش ها باید با لطافت های خاص همراه باشد، افزود: زبان جوانان را باید یاد بگیریم و زبان جوانان امروز بر اساس زبان هنر است و با زبان هنر که حاوی عکس، کارهای گرافیکی و فیلم است می توان زیبایی های عاشورایی و کربلا را به تصویر کشید.

مدیر حوزه های علمیه فارس با اشاره به اینکه دستگاه های فرهنگی باید در برگزاری چنین نمایشگاه هایی کمک کنند، افزود: این کار آتش به اختیار است و نمایشگاه را در یک نقطه تاثیرگذار برگزار کردند و به مردم خدمات رسانده اند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه عکس «راه دل»، زیبایی های بصیری دلدادگان وادی حسینی را به معرض دید عموم گذاشته اند، اظهار کرد: دستگاه های فرهنگی به جوانان که آتش به اختیار فعالیت می کنند، کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه لازم نیست دستگاه های فرهنگی تصدی گری کنند، تاکید کرد: همانطور که راه را باز کنند، امکانات در اختیار بگذارند و سنگ اندازی نکنند و من از مسئولین تقاضا دارم همت کنند برای توسعه این مدل کارها همت کنند و در هر کوی برزن شهر ها باید این جلوه ها را به مردم عرضه شود.

پایان پیام/130

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ماجرای خودکشی دختر 19 ساله از روی پل پیرنیا شیراز