برگزاری شب خاطره کوچ ستارگان/ رونمایی از کتاب چریک قشقایی


برگزاری شب خاطره کوچ ستارگان/ رونمایی از کتاب  چریک قشقایی

همزمان با برپایی محفل خاطره کوچ ستارگان از تازه ترین اثر تولیدی حوزه هنری فارس با عنوان «چریک قشقایی» شامل خاطرات محمدحسین پرنیا به قلم مجید ایزدی رونمایی شد.

همزمان با آخرین روز از هفته دفاع مقدس و در قالب نخستین برنامه از سری نشست‌های شب خاطره اقوام و عشایر از دوران دفاع مقدس، ضمن تجلیل از ایثارگران و غیورمردان ایل قشقایی، کتاب چریک قشقایی، رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از حوزه هنری فارس، در این نشست اعلام شد که شب‌های خاطره کوچ ستارگان، عنوان مجموعه برنامه‌هایی است که طی آن رزمندگان یکی از اقوام، طوایف و ایلات عشایر، خاطرات خود از دوران هشت ساله دفاع مقدس را بیان خواهد کرد.

اجرای ویژه نمایش «سرباز وطن» تازه ترین نمایش تولید شده در واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس که اصغر گروسی نویسندگی و کارگردانی آن را بر عهده داشته نیز از دیگر بخش های این مراسم بود.

سرباز وطن نیز نمایشی است که با گروهی از هنرمندان جوان و علاقه مند کار شده و ضمن اشاره به رویدادهای مهم تاریخ نبرد حق و باطل به صورت ویژه و خاص زندگی چهار شهید فارس شهید جهادگر نسرین افضل، شهید پرستار فاطمه رحیمی، سردار شهید دفاع مقدس مرتضی جاویدی و سردار شهید مدافع حرم مرحوم عبدالله اسکندری اختصاص دارد.

بهروز صادقی، فرمانده اسبق سپاه عشایر فارس، سرهنگ حسین کریمیان از رزمندگان دلاور قشقایی و محمدحسین پرنیا راوی کتاب چریک قشقایی سه خاطره گویی بودند که دکتر عبدالرضا قیصری، مجری و کارشناس مراسم آنها را فراخواند تا به صحنه بیایند و هریک بخشی از وقت برنامه را به خاطرات خویش اختصاص دهند.

صادقی که خود از فرماندهان سپاه عشایر فارس بوده پس از بیان شمه ای از نقش تاریخی عشایر خصوصا عشایر قشقایی در مبارزه با استعمار و پاسداری از مرزهای میهن عزیزمان به بیان تاریخچه حضور عشایر در دفاع مقدس و تنی چند از شهیدان و نام آوران قشقایی در دفاع مقدس پرداخت.

حسین کریمیان نیز سخنانش را با قطعه ای ادبی و شعرگونه آغاز کرد که حس و حالی متفاوت به جلسه داد و در ادامه با بیان خاطراتی شیرین و طنازانه از حضور رزمندگان عشایر گفت که وصف شهادت یکی از این شهیدان گوشه چشم برخی از مخاطبان را با نم نم اشک های شان آشنا کرد.

محمدحسین پرنیا راوی کتاب چریک قشقایی آخرین خاطره گوی شب اول محفل کوچ ستارگان بود که ضمن بیان خاطراتی از دفاع مقدس به چگونگی شکل گرفتن کتاب چریک قشقایی و مراحل نگارش و آماده سازی و تدوین آن توسط نویسنده و در نهایت چاپ و انتشار و عرضه آن به بازار کتاب پرداخت.

سعید کوشکی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس فارس و وحید نمازی مدیر حوزه هنری استان فارس نیز در بخشی از این مراسم سخنانی ایراد کردند.

برگزاری شب خاطره کوچ ستارگان/ رونمایی از کتاب "چریک قشقایی"

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مسابقه سرعت بین 6 ورژن از سونیک خارپشت!