«علی لندی»‌ها ظرفیت‌های انقلاب اسلامی هستند


«علی لندی»‌ها ظرفیت‌های انقلاب اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه علی لندی برای دانش‌آموزان و نسل جوان الگو شده است، گفت: شجاعت، فداکاری و در خدمت هم‌نوع بودن، الگوهای زیبایی بوده که باید این الگوها را برجسته کرد، زیرا علی لندی‌ها ظرفیت انقلاب اسلامی و پرورش‌یافته‌های مکتب امام (ره) هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ۹ مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به قصص انبیا در قرآن، اظهار کرد: طبق گفته پروردگار متعال، انبیا همه در یک راه و مسیر قرار داشتند، این شبهه نباید ایجاد شود که وقتی پیامبران متعدد هستند، دین‌ها نیز متفاوت خواهد بود، درست است که در هر مقطع و موقعیتی خداوند پیامبران را می‌فرستد، اما دین یکی است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه آیین آسمانی همواره توحید است، افزود: این آیین را نبی خدا عرضه می‌کند و آن توحید و معادباوری است، بنابراین پروردگار متعال در قرآن کریم به یکی بودن امت‌ها اشاره می‌کند و قطعه قطعه کردن دین‌ها و جامعه کار بشر است.

وی انتظار از انسان را انجام عمل صالح عنوان و بیان کرد: از تمامی انسان‌ها همین مطلب درخواست می‌شود که در سایه ایمان به خدا، عمل صالح انجام دهند و اگر چنین کنند، رستگار شده و عاقبت بخیر می‌شوند.

نکونام با تاکید بر درس گرفتن از آیات قرآن توسط دولتمردان، تصریح کرد: کسانی که موقعیتی را گرفته و اقتدار پیدا می‌کنند، باید بدانند چگونه با مردم عمل کنند و منت بر سر مردم نگذارند، کارشان را از خداوند بدانند و از مردم برای پیشبرد امور کمک بخواهند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد غفلت از حساب و کتاب پروردگار را مایه خسران در قیامت دانست و افزود: بنابراین باید به یاد مرگ، قیامت، حساب و کتاب بود، قبل از آن‌که مرگ فرا برسد و راه‌ها بسته شود، باید به عاقبت خود فکر کرد تا بتوان آینده درخشان برای خود در قیامت رقم زد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری درادامه با تاکید بر خالصانه انجام دادن کارها، اظهار کرد: هر کاری که برای خدا انجام می‌دهید، بزرگ نشمارید، آفت عمل عُجب و نازیدن به آن عمل است.

وی با اشاره به نهم مهرماه، روز جهانی سالمندان، افزود: یکی از دستورات اخلاقی اسلام، رعایت حال بزرگسالان است، عموما سالمندان نیازمند عطوفت و خدمت هستند، هر مقدار به این قشر توجه شود، زمینه عاقبت بخیری انسان فراهم می‌شود.

نکونام با اشاره به دهه وقف در هفته انتهایی ماه صفر، بیان کرد: صدقه جاریه و آثار اجتماعی آن باید گوشزد شود، وقف، آثار دینی فوق‌العاده‌ای دارد و حوزه‌های علمیه، مساجد، خدمات اجتماعی به برکت وقف گسترش پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به روز روستا و عشایر، توضیح داد: تقویت روستاها در اولویت است و زمینه‌ای فراهم شده تا از این مکان‌ها مهاجرت صورت نگیرد، زیرا توسعه روستاها، تولید، کشاورزی، صنایع دستی و سلامت همه‌جانبه را رقم خواهد زد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به فرا رسیدن روز نیروی انتظامی، بیان کرد: مجموعه نیروی انتظامی، خدوم، ارزشمند و بالنده هستند، البته این تعریف‌ها نشان‌دهنده نبود ضعف نیست، کارکنان ناجا باید خالصانه و بی‌منت در خدمت مردم باشند.

نکونام با اشاره به ارتحال علامه حسن‌زاده آملی، بیان کرد: این شخص، علم و عمل را در هم آمیخت و تمام این علوم را در جهت خدا به‌کار برد و همین سبب در دل‌ها جای گرفته است، این سالک، علم را در ظرف توحید ریخت و همه داشته‌هایش را در مسیر پروردگار هزینه کرد، هر شخص در هر کسوتی می‌تواند موحد باشد و کارش را با نگاه توحیدی انجام دهد تا عاقبت بخیری را برای خود رقم بزند.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با بیان اینکه علی لندی برای دانش‌آموزان و نسل جوان الگو شده است، گفت: شجاعت، فداکاری و در خدمت هم‌نوع بودن، الگوهای زیبایی است که باید این الگوها را برجسته کرد، زیرا علی لندی‌ها ظرفیت انقلاب اسلامی و پرورش‌یافته‌های مکتب امام هستند.

وی با اشاره به ارتحال پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: مسائل رسالت و امامت از مقوله‌هایی هستند که خداوند برای بشر قرار داده، زیرا از مهم‌ترین عنایات و الطاف به‌حساب می‌آیند، اگر بشر می‌خواهد طریق کمال را طی کند، باید از طریق امامت و حجت‌های الهی ره به سوی کمال طی کند.

نکونام به بیان شبهات پیرامون مسئله امامت و ولایت پرداخت و ادامه داد: این شبهات باید پاسخ داده شوند و فضای مجازی یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها برای تبیین‌گری است، از نهضت اباعبدالله هم باید شبهه‌زدایی شود، زیرا جریانی سیال است، اما برخی سعی در نشان دادن آن به‌صورت ایستا دارند.

امام جمعه شهرکرد عرصه دین و سیاست را از دیگر مقولات نیازمند تبیین عنوان و بیان کرد: این دو موضوع از هم جدا نیستند، برخی به مردم القا می‌کنند که سیاست عرصه حقه‌بازی است و دین نباید در سیاست ورود پیدا کند، مسئله حکومت اسلامی قبل ظهور از دیگر موضوعات است و برخی سعی دارند حکومت اسلامی قبل از ظهور را نامشروع جلوه دهند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برخی سعی بر این دارند که روحیه ایستادگی در برابر مستکبران را ضعیف کنند و در این راه از امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) مایه می‌گذارند، شبه و ابهام درباره مسائل هسته‎‌ای نیز، باعث محروم کردن دانشمندان از علم می‌شود که کار نسل جوان در فضای مجازی سنگین است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفسیر و راز دیدن عدد 00:00 و زمان نفوذ فرشته ها در ایام هفته