پوتین دعوت چین برای حضور در المپیک 2022 پکن را پذیرفت


پوتین دعوت چین برای حضور در المپیک 2022 پکن را پذیرفت

شفقنا- وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین دعوت رئیس جمهور چین برای حضور در المپیک زمستانی 2022 پکن را پذیرفت. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز پنج شنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور کشورش، دعوت شی جین پینگ، رئیس جمهور چین را برای حضور در المپیک […]

پوتین دعوت چین برای حضور در المپیک 2022 پکن را پذیرفتپوتین دعوت چین برای حضور در المپیک 2022 پکن را پذیرفت

شفقنا- وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین دعوت رئیس جمهور چین برای حضور در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن را پذیرفت.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز پنج شنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور کشورش، دعوت شی جین پینگ، رئیس جمهور چین را برای حضور در المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن پذیرفت.

لاوروف در نشست مشترک با وانگ یی، وزیر خارجه چین تصریح کرد: رئیس جمهور پوتین با خوشحالی دعوت شی جین پینگ را برای حضور در المپیک زمستانی در فوریه ۲۰۲۲ پذیرفت و البته ما امیدواریم که این نشست به صورت رودررو برگزار شود و ورزشکاران چینی و روس بار دیگر ثابت کنند دارای بالاترین ویژگی های ورزشی و انسانی هستند.

لاوروف بر اهمیت تاریخی معاهده دوستی روسیه و چین تأکید کرد و گفت: ما خوشحالیم که در بیستمین سالگرد پیمان همسایگی، دوستی و همکاری دوباره ملاقات می کنیم. رهبران ما در ۲۸ ژوئن۲۰۲۱ بیانیه ای ویژه در این مورد تصویب کردند که در آن از روابط بین دو کشور بسیار تقدیر شد.

به گفته وزیرخارجه روسیه، مسکو و پکن روابط و ارتباطات منظم خود را در بالاترین سطوح، در محافل دیپلماتیک و نشست های سران دولتها حفظ می کنند.

لازم به ذکر است که المپیک پکن از ۴ تا ۲۰ فوریه ۲۰۲۲ برگزار می شود.

این خبر را در آرتی عربی می توانید ببینید.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یسنا، دختربچه گمشده گلستانی زنده پیدا شد + فیلم