330 هزار اصله نهال صنوبر در نهالستان منابع طبیعی قزوین پرورش می‌یابد


330 هزار اصله نهال صنوبر در نهالستان منابع طبیعی قزوین پرورش می‌یابد

قزوین - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: 330 هزار اصله نهال صنوبر امسال برای اجرای طرح زراعت چوب در نهالستان منابع طبیعی قزوین پرورش می‌یابد.

محسن قاسم زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: امسال طرح زراعت چوب در سطح ۳۰۰ هکتار از مستثنیات و اراضی بهره برداران در استان قزوین اجرا می شود.

وی همچنین اظهار داشت: در قالب طرح زراعت چوب نهال های صنوبر که بازدهی زودهنگام دارند از سوی منابع طبیعی پرورش داده می شود و به شکل رایگان در اختیار بهره برداران واجد شرایط که دارای زمین و آب کافی باشند، قرار می گیرد.

قاسم زاده با بیان اینکه کاشت و برداشت در این طرح برعهده بهره بردار است،افزود: معمولا در بازه زمانی ۶ تا ۸ سال امکان بهره برداری از نهال های کاشته شده جهت امورات صنعتی وجود دارد.

این مسوول گفت: طرح زراعت چوب در استان های مختلف پس از طرح تنفس جنگل های شمال و ممنوعیت قطع درختان این منطقه در حال اجراست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین با بیان اینکه این طرح به حفظ محیط زیست و طبیعت و کاهش قطع درختان و قاچاق چوب کمک می کند،افزود: این طرح نیاز به چوب در صنایع مختلف را از راهی مناسب تامین و برآورده می کند.

قاسم زاده یادآور شد: سال گذشته برای نخستین بار طرح زراعت چوب در سطح ۶۰ هکتار در استان قزوین اجرا شده بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلسم 30 ساله در پرسپولیس