فرانسه 100 میلیون یورو کمک های بشردوستانه به افغانستان اختصاص می دهد


فرانسه 100 میلیون یورو کمک های بشردوستانه به افغانستان اختصاص می دهد

شفقنا- وزیر خارجه فرانسه در نشست ژنو اعلام کرد پاریس 100 میلیون یورو کمک های بشردوستانه به افغانستان اختصاص می دهد. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه امروز دوشنبه اعلام کرد که کشورش قصد دارد 100 میلیون یورو برای کمک های بشردوستانه به افغانستان، عمدتا از طریق برنامه های سازمان […]

فرانسه 100 میلیون یورو کمک های بشردوستانه به افغانستان اختصاص می دهدفرانسه 100 میلیون یورو کمک های بشردوستانه به افغانستان اختصاص می دهد

شفقنا- وزیر خارجه فرانسه در نشست ژنو اعلام کرد پاریس ۱۰۰ میلیون یورو کمک های بشردوستانه به افغانستان اختصاص می دهد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آرتی عربی، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه امروز دوشنبه اعلام کرد که کشورش قصد دارد ۱۰۰ میلیون یورو برای کمک های بشردوستانه به افغانستان، عمدتا از طریق برنامه های سازمان ملل اختصاص دهد.

وی در یک کنفرانس بین المللی در مورد کمک به افغانستان در ژنو گفت: افغانستان به شدت به کمک های بشردوستانه نیاز دارد و برنامه فوری که سازمان ملل متحد به تازگی تهیه کرده است، اولویت های روشن این نقشه راه ما است.

لودریان افزود: فرانسه با مبلغ ۱۰۰ میلیون یورو در این تلاش جمعی مشارکت خواهد داشت. این بودجه به اقدامات در افغانستان یا کشورهای منطقه که میزبان پناهندگان هستند کمک می کند.

وزیر خراجه فرانسه در اوایل امروز در سفر خود به قطر تأیید کرد که تعداد بسیار کمی از اتباع فرانسوی که تعداد آنها ده ها نفر تخمین زده می شود، هنوز در افغانستان هستند و خاطرنشان کرد که فرانسه حدود ۲۸۰۰ نفر را از جمله ۲۶۰۰ افغان را از این کشور تخلیه کرده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز اعلام کرد: تزریق ۲۰ میلیون دلار از صندوق سازمان ملل برای حمایت از عملیات بشردوستانه در افغانستان را اعلام می‌کنیم.

کنفرانس ژنو از عصر امروز با حضور مقام‌های ارشد سازمان ملل از جمله گوترش، پیتر موئرر، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و همچنین ده‌ها نماینده دولتی از جمله هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان آغاز شد.

این خبر را در آرتی عربی می توانید ببینید.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم / خواستگاری واقعی مرد متاهل از مریم مومن ! / من زاپاس هیچ زنی نمیشم !