انتخابات عراق؛ تعداد کارمندان سازمان ملل پنج برابر دوره قبل خواهد بود/ از رییس جمهور زن استقبال می کنیم


انتخابات عراق؛ تعداد کارمندان سازمان ملل پنج برابر دوره قبل خواهد بود/ از رییس جمهور زن استقبال می کنیم

شفقنا- رئیس هیئت سازمان ملل در عراق با بیان اینکه انتخابات اکتبر با انتخابات 2018 متفاوت خواهد بود، گفت: تعداد کارمندان سازمان ملل پنج برابر انتخابات 2018 در عراق خواهد بود، همچنین 130 کارشناس بین المللی شرکت خواهند کرد. ما برای ممانعت از نقض‌های انتخاباتی تلاش می‌کنیم. به گزارش شفقنا به نقل از شفق نیوز، جنین هنیس پلاسخارت، رئیس هیئت […]

انتخابات عراق؛ تعداد کارمندان سازمان ملل پنج برابر دوره قبل خواهد بود/ از رییس جمهور زن استقبال می کنیمانتخابات عراق؛ تعداد کارمندان سازمان ملل پنج برابر دوره قبل خواهد بود/ از رییس جمهور زن استقبال می کنیم

شفقنا- رئیس هیئت سازمان ملل در عراق با بیان اینکه انتخابات اکتبر با انتخابات ۲۰۱۸ متفاوت خواهد بود، گفت: تعداد کارمندان سازمان ملل پنج برابر انتخابات ۲۰۱۸ در عراق خواهد بود، همچنین ۱۳۰ کارشناس بین المللی شرکت خواهند کرد. ما برای ممانعت از نقض‌های انتخاباتی تلاش می‌کنیم.

به گزارش شفقنا به نقل از شفق نیوز، جنین هنیس پلاسخارت، رئیس هیئت سازمان ملل در عراق در کنفرانس مطبوعاتی گفت: انتصاب زنان در پست‌های عالی لازم است. ما از اینکه یک زن پست ریاست جمهوری عراق را برعهده بگیرد استقبال می‌کنیم. ما از فراکسیون‌های سیاسی می‌خواهیم زمینه را برای مشارکت گسترده زنان فراهم کنند.

وی افزود:‌کمیساریای انتخابات برای کاهش تقلب در انتخابات تلاش می‌کند. اوضاع در وضعیت خوبی است و علاوه بر سازمان ملل طرف‌های دیگری نیز بر انتخابات نظارت دارند.

وی بیان کرد: دولت در برگزاری انتخابات در موعد خود جدی است. پنج هفته به انتخابات مانده است. در این مرحله نمی‌توان انتخابات را به تأخیر انداخت. ما مصمم هستیم که انتخابات برگزار شود. انتخابات گامی مهم است و مسئله مهم تر مابعد انتخابات و تشکیل دولت است و اینکه آیا دولت در انجام اصلاحات جدی است یا خیر. انتخابات گام اول است و کمیساریای انتخابات نمی‌تواند معجزه کند. شهروندان باید کارت‌های انتخاباتی شان را بگیرند.

براساس گزارش ایسنا، پلاسخارت گفت: سازمان ملل ارتباطی با مشخص کردن فراکسیون دارای اکثریت پارلمانی ندارد. پارلمان عراق و فراکسیون‌های سیاسی بعد از انتخابات آن را مشخص می‌کنند. این انتخابات برای عراقی‌ها و با رهبری عراقی‌هاست اما سازمان ملل به عراق کمک می‌کند. ما انتخاباتی می‌خواهیم که به رسمیت شناخته شود. اگر انتخابات به رسمیت شناخته نشود هیئت سازمان ملل در عراق یونامی نمی‌تواند اعتباری به آن ببخشد. تیم یونامی در انتخابات و در تمام مراکز رأی گیری حضور خواهد داشت. سازمان ملل نمی‌تواند ضمانتی بدهد. باید تلاش‌ها افزایش یابد تا شاهد انتخاباتی مثل انتخابات ۲۰۱۸ نباشیم. ترساندن و تهدید مسئله غیرقابل قبولی است.

وی گفت: کمکی که سازمان ملل به انتخابات عراق می‌کند بزرگترین کمک در سطح کل جهان است. تعداد کارمندان سازمان ملل پنج برابر انتخابات ۲۰۱۸ در عراق خواهد بود. همچنین ۱۳۰ کارشناس بین المللی شرکت خواهند کرد. انتخابات اکتبر با انتخابات ۲۰۱۸ متفاوت خواهد بود. ما برای ممانعت از نقض‌های انتخاباتی تلاش می‌کنیم. روند انتخابات باید فراگیر باشد و در این راستا از زنان می‌خواهیم در انتخابات شرکت کنند.

پلاسخارت گفت: درخواست‌ها برای تحریم انتخابات به دلیل ناامیدی است و این برای ما قابل درک است اما عدم مشارکت درست نیست.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید