پیشگیری از کرونا در بانک‌ها


پیشگیری از کرونا در بانک‌ها

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی خراسان شمالی گفت: ویروس کرونا می تواند خارج از بدن تا چند روز زنده بماند بنابراین رعایت اصول بهداشتی به خصوص در بانک ها بسیار اهمیت دارد.

علیرضا نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به این که اسکناس، مهم‌ترین راه انتقال ویروس به دیگران است، گفت: به منظور انجام کارهای بانکی بهتر است از همراه بانک یا نسخه های وب سایت بانک استفاده و از حضور در بانک خودداری شود.

وی بیان کرد: در صورت نیاز اگر مجبور به حضور در بانک شدید حتما هنگام مراجعه به شعب بانک‌ها و موسسات اعتباری از ماسک استفاده کنید و پرکردن فرم‌های بانکی را با خودکار شخصی انجام دهید.

نوروزیان ادامه داد: قبل از ورود به بانک کاملاً هوشیار باشید و به هیچ چیز دست نزنید و با دست دستکش دار اقدام به استفاده از صفحه دکمه های دستگاه دریافت نوبت کنید و تا حد امکان به اشیای داخل بانک مانند میز، صندلی، پیشخوان، خودکار و ... دست نزنید.

وی اظهارکرد: هنگام شمارش پول از خیس کردن انگشت پرهیز کنید و تحت هیچ شرایطی به خصوص زمانی که به اسکناس دست زده اید، دست خود را به چشم، بینی و دهان نزنید.

نوروزیان افزود: اگر اسکناس و تراول چک دریافت کردید به هیچ وجه آن را مستقیماً لمس نکنید و از تحویلداران بانک بخواهید اسکناس ها و چک پول ها را با دستگاه برای شما شمارش کرده و سپس با دست دستکش دار پول را در کیف یا کیسه همراهتان بگذارید و اگر دستکش همراه تان نبود از دستمال کاغذی برای برداشتن اسکناس ها استفاده کنید.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا از طریق سرفه، عطسه، تخلیه ترشحات بینی و دهان به دیگران منتقل می شود، افزود: این ویروس تا فاصله دو متری از طریق سرفه یا عطسه می تواند منتقل شود بنابراین در داخل شعب و صف انتظار خودپردازها و سایر مراکز پرتردد، فاصله خود را با دیگران حداقل به میزان دو متر رعایت کنید.

نوروزیان خاطرنشان کرد: در هنگام مراجعه به بانک‌ها، صندوق‌های قرض الحسنه، دفاتر پیشخوان، مراکز بیمه و ... در زمان شیوع ویروس کرونا، جهت حفظ سلامتی خود و دیگران و جلوگیری از انتشار ویروس و قطع زنجیره انتقال آن باید بهداشت فردی، شستشوی دست با آب و صابون یا ضدعفونی کردن آن‌ها با الکل، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کرده و به تدابیر و توصیه‌ها عمل کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تشریح آخرین اقدامات تجسس برای یسنا + عکس دختر گمشده