بیش از 55 هزار نفر در کردستان واکسن دونوبته کرونا دریافت کردند


بیش از 55 هزار نفر در کردستان واکسن دونوبته کرونا دریافت کردند

سنندج - ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون 55 هزار و 505 نفر در استان، در 2 نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

ابراهیم قادری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در کردستان تاکنون ۲۴۰ هزار و ۷۲۹ هزار نفر دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و کار واکسینه گروه‌های هدف به صورت زمان‌بندی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه روزانه به طور میانگین حدود ۱۱ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق می‌شود، اضافه کرد: تاکنون در سنندج ۹۲ هزار نفر دُز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: ۱۱ پایگاه تجمیعی تزریق واکسن کرونا در استان فعال است و با افتتاح ۲ مرکز دیگر توسط سپاه پاسداران در سنندج تعداد پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون به ۱۳ مرکز افزایش یافت.

قادری با بیان اینکه در سنندج غیر از پایگاه‌های تجمیعی، در مراکز خدمات جامع سلامت شهری هم واکسن کرونا به گروه‌های هدف تزریق می‌شود، افزود: از مردم و گروه‌های هدف درخواست داریم در زمان مقرری که توسط خودشان تعیین می‌شود برای تزریق واکسن به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون یکی از راه‌های مهم برای کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا است، گفت: شهروندان کردستانی باید همچنان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ماسک زدن اقدام و از حضور در اماکن شلوغ و دورهمی‌ها خودداری کنند.

در شبانه‌روز منتهی به ظهر جمعه ۲۲ مرداد، ۲۹۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی و سه بیمار نیز جان باختند.

در حال حاضر ۶۲۱ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که بیشترین شمار مبتلایان با ۳۶۹ نفر مربوط به سنندج است.

هم اکنون ۵۳ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه(ICU) بستری هستند و تاکنون یک هزار و ۴۲۵ نفر در کردستان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)