تفریحات استانبول که نباید از دست بدهید


استانبول شهری پر از هیجان و نشاط است. شب های زنده و روز های رویایی با آب و هوای مطبوع این شهر لذت سفر به آن را چند برابر کرده. از جاذبه های تاریخی گرفته تا کنسرت های موسیقی از برترین هنرمندان جهان در این شهر برگزار می شود. تفریحات شبانه در استانبول کم نیستند و هر گردشگری را مجذوب خود می کنند. اگر همراه با فرزندان تان به این شهر دوست داشتنی سفر...

استانبول شهری پر از هیجان و نشاط است. شب‌های زنده و روز‌های رویایی با آب و هوای مطبوع این شهر لذت سفر به آن را چند برابر کرده. از جاذبه‌های تاریخی گرفته تا کنسرت‌های موسیقی از برترین هنرمندان جهان در این شهر برگزار می‌شود. تفریحات شبانه در استانبول کم نیستند و هر گردشگری را مجذوب خود می‌کنند. اگر همراه با فرزندان‌تان به این شهر دوست‌داشتنی سفر می‌کنید، بدانید که مقصدی خانوادگی را انتخاب کرده‌اید چون برای بچه‌ها هم تفریح فراوان است. درباره تفریحات استانبول همه چیز را به شما خواهیم گفت.

تور دور ترکیه

تفریح روی کشتی:

یکی از پر طرفدارترین نوع تفریحات، میهمانی شبانه در کشتی‌های توریستی در استانبول است. این کشتی‌ها بر روی تنگه بسفر قرار دارند و از میهمانان خود با انواع نوشیدنی‌های و غذاهای جذاب پذیرایی می‌کنند. رقص و پای‌کوبی در این کشتی‌ها تا پاسی از شب ادامه دارد و گردشگران ایرانی می‌توانند از موسیقی ایرانی در کنار برنامه‌های دیگر جذاب تفریحی در کشتی لذت ببرند.

این گشت معمولا از عصر شروع و تا نیمه‌شب ادامه خواهد داشت. اکثر تورهایی که این گشت را اجرا می‌کنند ترنسفر رایگان برای انتقال شما دارند.

تفریحات استانبول که نباید از دست بدهید

کنسرت و موسیقی:

استانبول شهری است که میزبان بسیاری از هنرمندان معروف بوده است. کنسرت‌های شبانه در این شهر در سالن‌های مجلل برگزار می‌شوند و شما می‌توانید از حضور و هم صدایی در کنار هنرمندان مورد علاقه خود در این شهر لذت ببرید.

تفریحات استانبول که نباید از دست بدهید

مراسم سنتی رقص سماع و درویش‌ های چرخان یکی دیگر از مراسم هنری در استانبول که دیدن را به هر گردشگری توصیه می‌کنیم. این رقص در سالن هوجا پاشا در استانبول برگزار می‌شود. حدود 1 الی 2 ساعت رقص فولکلور و محلی همراه با موسیقی بسیار زیبایی به شما عرضه خواهد شد. تماشای رقص سماع را به سادگی از دست ندهید.

تور رقص سماع

تفریحات استانبول که نباید از دست بدهید

تماشای آثار تاریخی در استانبول:

آثار تاریخی استانبول مربوط به دوران عثمانی و پیش از آن برمی‌گردد و در همه جای شهر هستند. از ایاصوفیه گرفته تا مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد از یک طرف و از طرف دیگر موزه دولمه باغچه که کاخ تماشایی دوران عثمانی‌ در این شهر خودنمایی می‌کنند. چشم انداز 360 درجه از بالای گالاتا و پل بُسفر بغاز یا بر روی تنگه‌ای به همین نام از دیگر جاذبه‌های استانبول هستند. در زیر زمین هم آثار تاریخی تمامی ندارد. آب انبار باسیلیکا سیسترن یکی از همین دیدنی‌های زیر زمینی در استانبول است.

تفریحات استانبول که نباید از دست بدهید

گشت و تماشای جزیره:

یک روز خود را خالی نگه‌ دارید تا از تماشای بزرگترین جزیره در کوچکترین دریای جهان لذت ببرید. بیوک آدا که به معنی جزیره بزرگ هم هست، در وسط دریای مرمره مانند نگینی خودنمایی می‌کند. کالسکه سواری، دوچرخه‌سواری و گشت در داخل جزیره بیوک آدا، آن هم جزیره‌ای که کسی حق استفاده از اتومبیل در آن را ندارد، بسیار لذت بخش خواهد بود.

تفریحات استانبول که نباید از دست بدهید

خرید و گشت و گذار در بازار:

خرید کردن یک تفریح جذاب است به خصوص اگر پای یک بازار سنتی به نام کاپالی چارشی در استانبول در میان باشد، لذت آن بیشتر هم می‌شود. بازار بزرگ استانبول علاوه بر اینکه از نظر تاریخی یک اثر فوق‌العاده است این روزها برای خرید سوغات مقصد اصلی گردشگران است. علاوه بر کاپالی چارشی، بازار مصری‌های استانبول شهرت بسیاری دارد. بازاری که محل فروش ادویه مشهور ترک است.

در کنار بازار سنتی و بازار ادویه در استانبول، نمی توان به سادگی از کنار مراکز خرید و فروشگاه‌های تازه تاسیس و مدرن این شهر گذشت. مرکز خرید جواهر، اسفانبول، اولویوم و مغازه‌های خیابان استقلال همگی در لیست مراکز خرید پرطرفدار هستند. برای خرید لباس مجلسی، لوازم آرایشی و بهداشتی و حتی کیف و کفش دلخواه‌تان در استانبول می‌توانید مرکز خرید مناسبی را بیابید.

تفریحات استانبول که نباید از دست بدهید

تفریحات شبانه در استانبول:

استانبول شب و روز نمی‌شناسد. برای تفریح شب‌ها هم مانند روزها پرطرفدار است و پر جاذبه. حتی برخی معتقدند اگر گشت‌های شبانه در خیابان‌های زنده و چراغانی شده در استانبول را از دست بدهید، سفرتان به ترکیه کامل نشده است.بی اُغلو، کادی‌کوی، بشیکتاش و اورتاکوی چهار محله اصلی در استانبول هستند که شب‌ها تماشایی‌اند. میدان تکسیم در محله بی‌اُغلو قرار دارد که البته برای گردشگران بیشتر از دیگر نقاط استانبول شناخته شده است. تفریحات شبانه استانبول را از دست ندهید.

تفریحات استانبول که نباید از دست بدهید

موزه‌گردی در استانبول:

برای بسیاری دیدن موزه در شهرهای مختلف یک تفریح خارق‌العاده بشمار می‌آید. برای کسانی که طرفدار موزه‌ها هستند، استانبول شهر خوبی است. موزه پانورامای مربوط به جنگ ترک ها یکی از موزه‌های خاص این شهر است. موزه 1954 را حتما از نزدیک ببینید. موزه ایاصوفیه را نیز در لیست موزه‌هایی که حتما باید ببینید قرار دهید.

تفریح برای کودکان چطور است؟

برای کسانی که خانوادگی سفر می‌کنند و فرزندان‌شان بین سنین 3 تا 14 یا 15 سال هستند حتما مهم است تا درباره تفریحات شهر استانبول برای فرزندان‌شان بیشتر بدانند. پارک آبی دلفین در تابستان میزبان فرزندان شما و البته کل خانواده شما خواهد بود. بازی‌های این مجموعه آبی بسیار پر هیجان هستند. علاوه بر این‌ها حتما دست فرزندان‌تان را بگیرید و سری به ویالند بزنید. شهربازی ویالند حتما خاطره‌ای بی نظیر از سفر را برای فرزندان‌تان خواهد ساخت. فرزندان شما می‌توانند در ویالند از بازی با وسایل لذت ببرند و همینطر تونل وحشت آن را تجربه کنند.

تفریحات استانبول که نباید از دست بدهید

نمایشگاه‌های استانبول

نمایشگاه محلی برای عرضه برترین محصولات و خدمات بوده و هستند. نمایشگاه‌های استانبول نیز به دلیل موقعیت خاص این شهر هم میزبان برترین‌های تکنولوژی و فناوری و... از آسیاست و هم اروپا. برای تجار و کسانی که اهل کسب و کار هستند، نمایشگاه مرتبط با حرفه‌شان بهترین محل برای چانه‌زنی و خرید است گاهی تماشای ایده‌های نو و صحبت با برترین‌ها در حوزه‌های مختلف کسب و کار. حتما قبل از سفر به استانبول تقویم نمایشگاه‌های استانبول در سال جاری را چک کنید شاید نمایشگاه مورد علاقه شما در تاریخ سفرتان در حال اجرا باشد.

تفریحات استانبول که نباید از دست بدهید

جشنواره‌ها و فستیوال‌های استانبول:

رویدادهای بسیار مهمی در طول سال در استانبول برگزار می‌شود. پیش از سفرتان می‌توانید تاریخ آن‌ها را بررسی کنید. انواع فستیوال‌های فیلم و موسیقی در این شهر برگزار می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از سفر درباره جشنواره‌ها و فستیوال‌های مهم استانبول بیشتر بخوانید.

تفریحات استانبول که نباید از دست بدهید

تور قونیه



1400/05/12 | کد مطلب: 4261
تفریحات استانبول که نباید از دست بدهید
تفریحات استانبول که نباید از دست بدهید هانیه کاظمی
تفریحات استانبول که نباید از دست بدهید

مهندس برق، ارشد مدیریت، عاشق ورزش، موسیقی، مطالعه و تماشای فیلم



به اشتراک بگذارید:


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روستای هالیدشت و تصویر زیبا از جاده هالیدشت