10 مکان تسخیر شده در دنیا که نباید هیچوقت آن ها را ببینید! (+عکس)


بسیاری از افراد معتقدند که بعضی مکان‌ها تسخیر شده هستند. در این جور جاها ممکن است صداهایی به گوش برسد، یا چیزهایی دیده شود... یا حتی چیزهایی بدتر از اینها. بله، به هر حال، گورستان‌ها، هتل‌ها، زندان‌ها، جاهای شاخص و حتی بعضی اوقات مکان‌های به ظاهر عادی، ممکن است پر از ارواح سرگردان باشند!

پول‌نیوز - بسیاری از افراد معتقدند که بعضی مکان‌ها تسخیر شده هستند. در این جور جاها ممکن است صداهایی به گوش برسد، یا چیزهایی دیده شود... یا حتی چیزهایی بدتر از اینها. بله، به هر حال، گورستان‌ها، هتل‌ها، زندان‌ها، جاهای شاخص و حتی بعضی اوقات مکان‌های به ظاهر عادی، ممکن است پر از ارواح سرگردان باشند!

آنهایی که کمی شجاع‌تر هستند و جرات سفر و بازدید از اینجور جاها را دارند، باید این ده نقطه‌ی دنیا را هم مد نظر قرار بدهند. افسانه‌های بسیاری حول این مکان‌ها شکل می‌گیرد و هر کدام از آنها دست کم ۱ مورد تسخیر شدگی را به خود دیده است، پس معلوم نیست در هر کدام از این مکان‌ها، چه ماجراهایی در انتظار هر یک از ماست. در ادامه، باهم با این مکان ها آشنا می‌شویم.


ندامتگاه ایالت EASTERN در پنسیلوانیا

10 مکان تسخیر شده در دنیا که نباید هیچوقت آن ها را ببینید! (+عکس)

ندامتگاه ایالت ایسترن در فیلادلفیای پنسیلوانیا، از سال ۱۸۲۹ تا ۱۹۷۱، به عنوان یک زندان مورد استفاده قرار می‌گرفت و در طول این زمان، آل کاپون هم مدتی را در اینجا سپری کرده بود. این مکان در زمان خودش، بزرگ‌ترین و گران‌ترین سازه عمومی موجود در کل کشور بود که به مدلی برای الگو برداری و ساخت زندان‌های دیگر در سرتاسر دنیا تبدیل شده بود. امروزه این مکان جزو شاخصه‌های تاریخ ملی ایالات متحده به حساب می‌آید و در واقع، یک موزه است که در زمان جشن هالووین، به عنوان یک خانه تسخیر شده عمل می‌کند و جایی است که افراد مختلف چیزهای عجیب، ترسناک و فراطبیعی در آن دیده‌اند. به تصویر آن نگاه کنید و به این فکر کنید که این ساختمان شاهد چه چیزهایی که نبوده است... پس اینکه ارواح در جای جای آن کمین کرده باشند، عجیب نیست.


عمارت لالوری (LALAURIE MANSION) در لوئیزیانا

10 مکان تسخیر شده در دنیا که نباید هیچوقت آن ها را ببینید! (+عکس)

مری دِلفین مکارتی که به مادام لالوری معروف است یکی از افراد صاحب نفوذ در نیو اورلئان بود که برده های بسیاری را در همین خانه کشت. خانه او با این که به یک مکان شاخص در بخش فرانسوی شهر تبدیل شده، اما تاریخچه بسیار وحشتناکی دارد. بعضی‌ها می‌گویند که او آشپزِ خودش را با زنجیر به اجاق گاز بسته بوده و دخترانش را که گاهی سعی می کرده‌اند به برده‌ها غذا بدهند، کتک می‌زده است. مردم می گویند که برده هایی که به اتاق‌های طبقات بالاتر برده می‌شدند، هرگز از آنجا باز نگشته‌اند. برخی هم می گویند که افرادی که در خانه مادام لالوری پیدا شده‌اند، همگی در حالت‌های سخت و عجیبی بسته شده بودند و یوق‌های آهنی بر گردن داشتند. و از همه مهم‌تر اینکه او تمام این اجساد، از جمله جسد یک کودک را در اطراف منزل خودش دفن می‌کرده است.

فانوس دریایی سنت آگوستین (THE ST. AUGUSTINE LIGHTHOUSE) در فلوریدا

10 مکان تسخیر شده در دنیا که نباید هیچوقت آن ها را ببینید! (+عکس)

فانوس دریایی سنت آگوستین در فاصله سال‌های ۱۸۷۱ تا ۱۸۷۴ ساخته شده است. علی رغم اینکه در حال حاضر این منطقه، به عنوان یک موزه دریا و دریانوردی فعالیت می‌کند، اما هنوز هم به عنوان یک نقطه فراطبیعی شناخته می‌شود! این مکان در چند قسمت از برنامه «شکارچیان روح و داستان شبح من» دیده شده است، ضمن اینکه توری با نام تاریکیِ ماه هم برای علاقمندان در این مکان برگزار می‌شود، البته اکثر مردم، داستان‌های ترسناک مخصوص به خودشان را درباره این مکان نقل می‌کنند؛ داستان‌هایی درباره صداهای وهم آلود و عبور و حرکت بعضی چیزها... محقق کتاب علم ارواح: جست و جو برای یافتن ارواح مردگان، جو نیکِل، می‌گوید که اینجور صداها، آن هم در مکان‌هایی مثل فانوس دریایی، احتمالا صدای دریا یا باد هستند... اما... واقعا چه کسی می‌داند؟!

فرمونت بَنف اسپرینگز (THE FAIRMONT BANFF SPRINGS) در کانادا

10 مکان تسخیر شده در دنیا که نباید هیچوقت آن ها را ببینید! (+عکس)

فرمونت بنف اسپرینگز، در بنف، در آلبرتای کانادا واقع و در سال ۱۸۸۸ افتتاح شده است و چندباری هم بازسازی شده، به خصوص بعد از یک حادثه آتش سوزی در سال ۱۹۲۶. مشهورترین موضوعی که درباره تسخیر شدگی این بنا بر سر زبان‌هاست، عروس ارواح است. افسانه‌ها می‌گویند که در سال‌های ۱۹۲۰، در روز عروسی یک زوج جوان، عروس که در حال پایین رفتن از پلکان مرمرین هتل بود، سُر خورد، از پله‌ها افتاد و در اثر این حادثه جان داد. از آن زمان تا به حال، بسیاری از کارمندان و همینطور مهمانان هتل گفته‌اند که پیکره‌ای شبح مانند را دیده‌اند، که از پلکان می‌گذرد، یا در سالن رقص، به تنهایی می‌رقصد.


غار جادوگری به نام بل (BELL WITCH CAVE) در تنسی

10 مکان تسخیر شده در دنیا که نباید هیچوقت آن ها را ببینید! (+عکس)

مورد بعدی در فهرست ما جادوگری به نام بل است؛ افسانه‌ای که به خاندانی با همین نام، در تنسی مربوط است. آنها توسط یک موجود تسخیر شده بودند؛ موجودی که می‌توانست حرف بزند، بر اشیا و هر چیزی که در اطراف قرار داشت اثر بگذارد و به اشکال مختلف در بیاید. در سال‌های ۱۸۱۷ تا ۱۸۲۱، غاری در نزدیکی این خانه در منطقه‌ای به نام آدامز کشف شد و مردم در آن زمان بر این باور بودند که این غار، همان جایی است که جادوگر در زمان‌های عادی که به دنبال افراد خاندان بل یا طعمه دیگری نمی‌گردد، در اینجا مخفی می‌شود. در اینجا صداهای مرموزی شنیده می‌شود یا نور چراغ‌ها که مدام کم و زیاد می‌شود و کودکانی که در این حوالی مشغول بازی هستند، توسط جادوگر بیرون انداخته می‌شوند. این غار ۱۴۷ متری، تحت مالکیت خصوصی قرار دارد و در طول ماه‌های تابستان و در ماه اکتبر، تورهایی برای بازدید از آن، ترتیب داده می‌شود.


قصر آیولانی (THE ʻIOLANI PALACE) در هاوایی

10 مکان تسخیر شده در دنیا که نباید هیچوقت آن ها را ببینید! (+عکس)

قصر آیولانی در هونولولو، همان جایی است که آخرین خاندان سلطنتی هاوایی، یعنی شاه کالاکائوا و خواهرش ملکه لیلیوکالانی، پس از یک شورش که منجر به سرنگونی سلطنت شد، به مدت ۸ ماه در اتاق‌ خواب ملکه، زندانی شدند. حالا روح ملکه، در راهروهای این کاخ پرسه می‌زند (تنها کاخ سلطنتی در خاک ایالات متحده آمریکا) و مردم ادعا می‌کنند که صدای قدم‌های او را شنیده‌اند، بوی سیگار او را حس کرده و اغلب شبح زنی را در ساختمان دیده‌اند؛ ساختمانی که در سال ۱۸۸۲ ساخته شده است. این بنای شاخص تاریخِ ملی، از سال ۱۹۶۹، به عنوان ساختمان اصلی و مقر جمهوری خواهان دولت مورد استفاده قرار می‌گرفت و درهای آن، از سال ۱۹۷۸ و در قالب بازدید از موزه، به روی عموم مردم باز شد.

هتل کرِسنت (THE CRESCENT HOTEL) در آرکانزاس

10 مکان تسخیر شده در دنیا که نباید هیچوقت آن ها را ببینید! (+عکس)

هتل کرسنت، در اورِکا اسپرینگزِ آرکانزاس، به عنوان ترسناک‌ترین هتل کشور شناخته می‌شود. این هتل در سال ۱۸۸۶ و تحت عنوان تفریحگاهی برای افراد ثروتمند و مشهور ساخته شده، اما خیلی زود و تا سال ۱۹۰۸ که به کالج کرسنت و هنرستانی برای تحصیل دختران جوان تبدیل شد، ماهیت اصلی آن، به دست فراموشی سپرده شد. با گذشت سال‌ها، این هتل، به کالجی برای نوجوانان، یک هتل تابستانی و یک بیمارستان و مرکز درمانی (که توسط مردی اداره می‌شد، که هیچ تجربه‌ای در زمینه امور پزشکی نداشت) تغییر کاربری داد. در سال ۱۹۶۷، تقریبا به طور کامل در آتش سوخت، اما امروزه در فهرست مکان‌های تاریخیِ ثبت ملی قرار دارد. با توجه به تمام این تغییرات و زمانی که گذشته و استفاده های مختلفی که از این مکان شده، کرسنت بیشتر و بیشتر شبیهِ مکان‌هایی شده که مهمان‌ها قصد خروج از آن را می‌کنند، اما هرگز موفق به ترک آن نمی‌شوند.

گورستان یونیون (UNION CEMETERY) در کانکتی‌کات

10 مکان تسخیر شده در دنیا که نباید هیچوقت آن ها را ببینید! (+عکس)

تنها گورستان موجود در فهرست نقاط ترسناک، گورستان یونیون در ایستونِ کانکتی‌کات است و تاریخ شکل ‌گیری آن، به سال‌های ۱۷۰۰ برمی‌گردد. به عنوان گورستانی که به گفته مردم بیشتر از همه نمونه ها در کل مملکت، در تسخیر ارواح قرار دارد، افراد می‌گویند که مرتبا شبحی را می‌بینند که به نظر می‌رسد یک لباس سفید یا لباس عروسی به تن دارد. اد و لورین وارِن، زوجی که در فیلم‌هایی مانند کانجیورینگ، شخصیت‌هایی به نام آنها گنجانده شده است، درباره این مکان کتابی هم نوشته‌اند و اِد وارِن ادعا می‌کند که از این روح، تصاویری ویدئویی نیز ضبط کرده است.

کوئین مری (THE QUEEN MARY) در کالیفرنیا

10 مکان تسخیر شده در دنیا که نباید هیچوقت آن ها را ببینید! (+عکس)

کوئین مری در واقع یک کشتی اقیانوس پیمای بازنشسته‌ی بریتانیایی است که از سال ۱۹۳۶ تا ۱۹۶۷ دل دریا را می‌شکافته است و از آن به بعد، در لانگ بیچ کالیفرنیا، آرام گرفته و بیشتر از قبل، در مرکز افسانه‌ها و روایت‌هایی از ارواح قرار گرفته است. حتی مجله تایم، کوئین مری را به خاطر داستان‌های فراوانی که از ارواح سرگردان در کابین‌های کشتی نقل می‌شد، به عنوان یکی از ۱۰ مکان تسخیر شده‌ برتر در دنیا دانست؛ ارواح افرادی که در این کشتی درگذشته بودند. علاوه بر این، این کشتی در فصل هالووین، به یک جاذبه ترسناک و تماشایی به نام بندر تاریک تبدیل می‌شود، که افراد بیشتری می توانند در آن گشت بزنند و از رازهای آن سر در بیاورند.


خانه لیزی بوردِن (THE LIZZIE BORDEN HOUSE) در ماساچوست

10 مکان تسخیر شده در دنیا که نباید هیچوقت آن ها را ببینید! (+عکس)

خانه لیزی بوردن، همانطور که از اسمش پیداست، خانه‌ای است که ماجرای فجیع لیزی بوردن در آن اتفاق افتاده است؛ کسی که با تبر به والدینش حمله کرد. این خانه، که در ماساچوست قرار دارد، از سال ۱۸۷۴ تا ۱۸۹۲، به خانواده بوردن تعلق داشت. اما امروزه، همه می‌توانند در آن بمانند، بخوابند و غذا بخورند! از سال ۱۹۹۶، این خانه به لطف مارتا مک‌گین، در قالب یک اقامت گاه ساده، جای خواب و صبحانه را در اختیار افراد می‌گذارد. مارتا کسی بود که این خانه را از پدربزرگ و مادربزرگش به ارث برد، آنها هم خانه را در سال ۱۹۴۸ خریده بودند. حالا باور بکنید یا نه، اتاقی که نامادری لیزی، یعنی اَبی بوردن را در آن پیدا کردند، همان جایی است که اکثر افرادی که برای بازدید به اینجا آمده‌اند، دوست دارند در آنجا بمانند.

منبع: لست سکند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن