میخایین لوپز به دنبال کسب عنوان پرافتخارترین کشتی گیر تاریخ است


میخایین لوپز به دنبال کسب عنوان پرافتخارترین کشتی گیر تاریخ است

کشتی گیر با سابقه کوبایی به دنبال تاریخ سازی در المپیک است. 

میخایین لوپز نونیز 38 ساله در چهارمین المپیک پیاپی، به فینال رقابت های کشتی سنگین وزن المپیک رسیده است و می خواهد با کسب مدال طلا، رکوردی تاریخی هم به اسم خود ثبت کند.

به نقل از رویترز، نناد لالاویچ، رئیس فدراسیون جهانی کشتی، لوپز را به عنوان فوق ستاره جدید کشتی دنیا معرفی کرده و در موردش گفته است:

اگر لوپز بتواند امروز به چهارمین مدال طلا دست پیدا کند، اولین مردی خواهد بود که چنین دستاوردی ثبت کرده است. او کشتی گیر جوانی نیست، ولی فرم بسیار خوبی دارد. چنین چیزی را همیشه نمی بینید و کشتی گیران در این سن و در این وزن، این قدر موفق ظاهر نمی شوند. خارق العاده است.

لوپز در راه رسیدن به فینال، مسیر سختی باید طی می کرد، ولی توانست با کنار زدن همه حریفان، راه خود را به مسابقه نهایی، باز کند. او اول از همه، آلین چیوراریو از رومانی، که قهرمان سال 2020 اروپا بود، را 9 بر صفر در هم کوبید و بعد امین میرزازاده از ایران را 8 به صفر از پیش رو برداشت تا به نیمه نهایی برسد. لوپز باید در این مرحله روبروی رضا کایالپ از ترکیه و دارنده مقام نایب قهرمانی المپیک ریو، برنز المپیک لندن، 4 قهرمانی جهان و 9 قهرمانی اروپا قرار می گرفت که در نهایت 2 بر صفر برنده و راهی فینال شد.

میخایین لوپز به دنبال کسب عنوان پرافتخارترین کشتی گیر تاریخ استمیخایین لوپز، 3 قهرمانی در سنگین وزن کشتی فرنگی المپیک کسب کرده است

لوپز در 3 المپیک قبلی، به مدال خوش رنگ طلا دست پیدا کرده است، ولی چهارمین مدالش از این حیث حائز اهمیت است که او را بدل به اولین کشتی گیر مردی خواهد کرد که به این دستاورد رسیده است. در کنار این، او 5 مدال طلا و 3 نقره جهان، 3 مدال طلای جام جهانی و 5 مدال طلای رقابت های پان آمریکا را هم کسب کرده است. مجموع مدال های لوپز کهنه کار شامل 31 طلا، 4 نقره و یک برنز است.

قبل از این در بخش زنان، یک ژاپنی به نام کائوری ایچو، 4 مدال طلا در کشتی آزاد به دست آورده است و از این حیث، زنان بهتر از مردان بوده اند. لالاویچ در این باره هم گفته است:

قبلا یک زن در 4 المپیک پیاپی این کار را انجام داده است و بالاخره یک مرد می تواند با او برابری کند!

لوپز برای دستیابی به چهارمین قهرمانی المپیک، باید رودرروی ایاکوبی کاجایا از گرجستان قرار گیرد که قهرمان اروپای 2019 و دارنده مدال برنز مسابقات جهانی در همان سال است. کاجایا در مسیرش به فینال، کشتی گیرانی از شیلی، فنلاند و روسیه را شکست داده است.

میخایین لوپز به دنبال کسب عنوان پرافتخارترین کشتی گیر تاریخ استمیخایین لوپز از طی 4 دوره المپیک، پرچمدار کوبا در افتتاحیه المپیک بوده است

میخایین نونیز که طی هر در 4 دوره قبلی و فعلی المپیک، پرچمدار کوبا در مراسم افتتاحیه هم بوده، می خواهد بعد از المپیک 2020، دوران ورزشی پرافتخار خود را خاتمه دهد و می خواهد این کار را در اوج به عنوان پرافتخارترین کشتی گیر تاریخ این ورزش صورت دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ می دانستید که این دختر همسر شهرام کاشانی بوده است!