عوارض خروج از کشور را چطور بپردازیم؟


پرداخت عوارض خروج از کشور برای شهروندانی است که قصد سفر خارجی دارند و برای خدماتی که دریافت می shy;کنند باید عوارض خروج از کشور را پرداخت کنند. عوارض خروج از کشور در ایران به صورت پلکانی و بر اساس تعداد سفر در سال (اول فرودین هر سال تعداد سفر خارجی شما صفر خواهد شد) محاسبه می shy;گردد. باید در نظر داشته باشید که عوارض خروج از کشور شما بسته به...

پرداخت عوارض خروج از کشور برای شهروندانی است که قصد سفر خارجی دارند و برای خدماتی که دریافت می‌­کنند باید عوارض خروج از کشور را پرداخت کنند. عوارض خروج از کشور در ایران به صورت پلکانی و بر اساس تعداد سفر در سال (اول فرودین هر سال تعداد سفر خارجی شما صفر خواهد شد) محاسبه می‌­گردد. باید در نظر داشته باشید که عوارض خروج از کشور شما بسته به نوع سفری که در پیش دارید، متفاوت خواهد بود. در ایران سفرها به سه نوع کلی تقسیم می‌­شوند، سفرهای علمی، سفرهای زیارتی و سفرهای سیاحتی. بر اساس مصوبه هیئت دولت آخرین نرخ عوارض خروج از کشور در سال 1400 به این صورت خواهد بود.

عوارض خروج از کشور را چطور بپردازیم؟

مقدار عوارض خروج از کشور بر مبنای نوع سفر چقدر است؟

مسافران سفرهای علمی به طور کلی از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف‌­اند. مسافرانی که به سفر زیارتی حج تمتع یا عمره و زیارت مدینه منوره مشرف می‌­شوند، عوارض آن‌ها برای بار اول 200 هزار تومان، برای بار دوم 300 هزار تومان و بار سوم و بیشتر 400 هزارتومان خواهد بود. عوارض خروج از کشور برای زیارت عتبات عالیات از طریق مرزهای هوایی برای بار اول 45 هزار تومان، برای بار دوم 67500 تومان و برای بار سوم و بیشتر 90 هزار تومان خواهد بود. اما نرخ عوارض خروج از کشور برای سفر به عتبات عالیات از طریق مرزهای زمینی متفاوت است. زائران برای بار اول 15 هزار تومان، بار دوم 22500 تومان، و بار سوم به بعد 30 هزار تومان عوارض خروج از کشور پرداخت می­‌کنند. البته زائران اربعین حسینی از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف‌­اند.

عوارض خروج از کشور را چطور بپردازیم؟

عوارض خروج از کشور برای سفرهای سیاحتی به این صورت است که برای سفر اول پرداخت 400 هزار تومان عوارض خروج از کشور ضروری است برای سفر دوم 600 هزار تومان و برای سفر سوم به بعد 800 هزار تومان.

البته برخی نیز از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف‌­اند. این افراد عبارت­ند از: 1- کارکنان هواپیما­ها، اتوبوس­‌ها و کشتی‌ها 2- دانشجویانی که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور عزیمت می­‌کنند. 3-بیماران و جانبازانی که برای ادامه روند درمانی خود به خارج از کشور می‌­روند. 4-ایرانیان مقیم خارج از کشور و کسانی که در خارج از کشور به انجام کاری مشغول­ند.

پرداخت عوارض خروج از کشور به چند روش میسر است.

در بانک ملی شعبه فرودگاه

در فرودگاه­‌های بین المللی کشور، بانک ملی اقدام به احداث یک باجه کرده‌­است. شما می­‌توانید برای پرداخت عوارض خروج از کشور از خدمات و راهنمایی‌­های این شعبه استفاده کنید. این شعب در صورت باز بودن مرز فعال خواهند بود. توجه داشته باشید که خدمات پرداخت عوارض خروج از کشور تنها در این شعبه‌­های فرودگاهی بانک ملی ارائه می‌­شود و دیگر شعبه­‌های بانک ملی عوارض خروج از کشور را دریافت نمی­‌کنند.

با دستگاه Cashless ATM در فرودگاه

در گوشه وکنار سالن ترانزیت فرودگاه‌­های کشور دستگاه Cashless ATM نصب شده است. به کمک این دستگاه می‌­توانید به سرعت عوارض خروج از کشورتان را پرداخت کنید و در صف بلند باجه بانک ملی منتظر نمانید. هر چند این دستگاه در تمام فرودگاه‌­ها نصب نشده؛ اما در فرودگاه‌­های مهم وجود دارد و به زودی در تمام فرودگاه‌­های بین‌المللی راه‌­اندازی خواهد شد.

عوارض خروج از کشور را چطور بپردازیم؟

از طریق سامانه آنلاین پرداخت عوارض خروج از کشور

از سال 95، مسافرین سفرهای خارجی می­‌توانند از طریق سامانه آنلاین پرداخت عوارض خروج از کشور به صورت اینترنتی و پیش از عزیمت به سمت فرودگاه، عوارض خروج از کشورشان را پرداخت کنند. برای استفاده از این روش می­توانید به وبسایت https://sadadpsp.ir/tollpayment مراجعه فرمایید. برای پرداخت عوارض خروج از کشور از طریق این سامانه، شما باید ابتدا شماره همراه مسافر، کد ملی مسافر، تلفن همراه پرداخت کننده را وارد کنید. همچنین باید نوع سفر خود را مشخص کنید. سپس خود سامانه مبلغ پرداختی را بر اساس کد ملی مشخص می‌­کند. در ضمن 20 دقیقه پس از پرداخت عوارض خروج از کشور توسط این سامانه، شما می­‌توانید از همه مرزهای کشور خارج شوید.

عوارض خروج از کشور را چطور بپردازیم؟



1400/04/17 | کد مطلب: 4683
برچسب‌ها: نکات سفر
عوارض خروج از کشور را چطور بپردازیم؟
عوارض خروج از کشور را چطور بپردازیم؟ امیر سعید فراتی


به اشتراک بگذارید:


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بستنی فروشی های تهران ( بهترین و معروف ترین ها )