تولید عسل در یزد 33 درصد افزایش یافت


تولید عسل در یزد 33 درصد افزایش یافت

یزد - ایرنا - معاون بهبود امور دامی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: تولید عسل در این استان از 255 تن در سال گذشته به 384 تن در سالجاری افزایش یافت که این میزان 33 درصد افزایش را نشان می دهد.

مهدی غیب الهی عصر دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه این میزان عسل از ۷۹ هزار و۲۸۰ کلنی تولید شد است افزود: افزایش تعداد کلنی های زنبور عسل و همچنین شرایط آب و هوایی ، بارش‌های مناسب اواخر و اوایل سال گذشته و رشد مناسب گل وگیاه در مناطق گرمسیری پرورش زنبور عسل ، علت این افزایش است.

وی باتاکید بر اینکه متوسط تولید عسل از هر کلنی ۴.۸ کیلوگرم است خاطر نشان کرد : ارزش تولیدی این میزان عسل حدود ۲۰۰ میلیارد ریال است .

معاون سازمان جهاد کشاورزی یزد با بیان اینکه بخشی از عسل تولیدی یزد از توابع استان های فارس و چهارمحال بختیاری تولید می شود، اظهار کرد: عسل تولیدی استان به علت برخورداری از رطوبت پایین و تنوع گونه های گیاهی در مراتع از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است .

به گفته وی این محصول مقوی علاوه بر مصرف داخلی بخشی از آن به استان های همجوار و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

غیب الهی ، ادامه داد: توسعه مناطق روستایی ، وجود باغ ها و اراضی کشاورزی استان با روش علمی و آبیاری نوین ، زمینه خوبی دراستان برای اشتغال و پرورش زنبور و تولید عسل است.

این مسوول بخش دام استان یزد با اشاره به اینکه ۶۰۰ نفر در صنعت پرورش زنبور عسل فعالیت دارند خاطرنشان کرد: تعداد ۸۰۲ زنبورستان دراستان فعال است.

وی یاد آور شد: متقاضیان می توانند در راستای افزایش تولید و صادرات بیشتر عسل برای استفاده از تسهیلات به مراکز جهاد کشاورزی استان مراجعه کنند.

استان یزد در مجموع چهار میلیون و ۵۳۳ هزار و ۱۶۲ واحد دامی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان