توان پیشرانه تیگو 8 ، محصول لوکس مدیران خودرو چقدر است؟


توان پیشرانه تیگو 8 ، محصول لوکس مدیران خودرو چقدر است؟

گجت نیوز تیگو 8 به عنوان محصول لوکس مدیران خودرو به زودی روانه بازار ایران خواهد شد، اما توان پیشرانه این شاسی بلند لوکس چقدر است؟ تیگو 8 به عنوان لوکس‌ترین محصول شرکت مدیران قرار است به زودی به بازار کشور عرضه شود. دوباره محصولی از شرکت مدیران خودرو سنت شکنی می‌کند و این بار یک خودروی... نوشته توان پیشرانه تیگو 8 ، محصول لوکس مدیران خودرو چقدر...

تیگو ۸ به عنوان محصول لوکس مدیران خودرو به زودی روانه بازار ایران خواهد شد، اما توان پیشرانه این شاسی بلند لوکس چقدر است؟

تیگو ۸ به عنوان لوکس‌ترین محصول شرکت مدیران قرار است به زودی به بازار کشور عرضه شود. دوباره محصولی از شرکت مدیران خودرو سنت شکنی می‌کند و این بار یک خودروی چینی وارد سگمنتی لوکس می‌شود و برای اولین بار یک محصول چینی در این سگمنت به تولید انبوه می‌رسد. حال سوال اینجاست که برای خودرو تیگو ۸ چه پیشرانه و سیستم‌های انتقال قدرتی در نظر گرفته شده است تا این شاسی بلند بزرگ را به آرامی و با قدرت به حرکت در آورد.

توان پیشرانه تیگو ۸ چقدر است؟

برای تنوع و قدرت انتخاب، شرکت مدیران خودرو ۲ نوع پیشرانه و سیستم انتقال قدرت را برای این خودرو در نظر گرفته که یکی از این پیشرانه‌ها ۲ لیتری توربو بوده و برای اولین بار روی خودروی تیگو ۸ پرو نصب شده است. این موتور دارای قدرتی برابر با ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر است و همچنین سیستم انتقال قدرت آن ۹ سرعته CVT خواهد بود. گفتنی است این سیستم انتقال قدرت ۹ سرعته در سال ۲۰۱۸ در میان برترین گیربکس‌های خودروهای موجود در بازار چین قرار گرفت. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۲ لیتر بوده که برای خودروهای این ابعاد کاملا مناسب و به صرفه است.

اما موتور دیگری نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که از نوع ۱.۶ لیتری TGDI توربو با تزریق سوخت مستقیم بوده و از آخرین تکنولوژ‌ی‌های روز بهره می‌برد. این موتور پر قدرت و پر بازده با داشتن قدرت ۱۹۷ اسب بخار و گشتاور ۲۹۰ نیوتن‌متر در ۲۲۰۰ دور در دقیقه، توان و شتاب فوق‌العاده‌ای را برای تیگو ۸ به همراه می‌آورد. همچنین مصرف سوخت ترکیبی آن ۶.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده که برای این سگمنت خودرو بسیار مطلوب است.

قابل ذکر است که بازدهی این موتور ۳۸ درصد بوده که برای موتورهای درون‌سوز بازدهی بسیار بالایی است؛ برای مثال بازدهی موتور فولکس واگن تیگوان ۳۷.۲ درصد بوده و این موتور در میان ۱۰ موتور برتر در کشور چین انتخاب شده است. همچنین این مدل تیگو ۸ از یک گیربکس دو کلاچه ۷ سرعته بهره می‌برد که قطعا مورد توجه کسانی که علاقه‌مند به رانندگی مهیج و اسپورتی هستند قرار می‌گیرد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن فقط در ۸.۹ ثانیه انجام می‌شود تا در مجموع رقیبی تازه نفس با امکانات مناسب و پر قدرت برای خودروهای وارداتی را روانه بازار نماید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه