حرکت یکپارچه، مهمترین عامل تحقق جزیره پاک در کیش است


حرکت یکپارچه، مهمترین عامل تحقق جزیره پاک در کیش است

کیش - ایرنا - اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کیش در نخستین جلسه این شورا در سال جاری، تقویت حرکت هماهنگ و یکپارچه دستگاه های عضو را مهمترین عامل تحقق جزیره پاک اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، چندسالی است که شورای هماهنگی جزیره کیش فعالیت های خود را بر مبنای جزیره پاک و عاری از مواد مخدر پیگری می کنند و در این راستا تمامی برنامه های پیشگیری و مبارزه دستگاه ها و نهادهای عضو بر اساس آن تدوین و به مرحله اجرا رسیده است.

روز سه شنبه ۱۱ خرداد اولین جلسه این شورا در سال ۱۴۰۰ تشکیل شد و در این آین امام جمعه کیش اظهار داشت: مواد مخدر از آسیب های جدی اجتماعی بوده و رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی های خود بر مبارزه جدی برابر این آسیب تاکید داشته است.

حجت الاسلام احمد حسن زاده با بیان اینکه این معضل خود عامل شکل گیری بسیاری دیگر از آسیب های اجتماعی در جامعه است افزود: با توجه به اینکه شعار جزیره پاک در راستای برنامه های ملی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در کیش دنبال می شود باید تدبیری اندیشه کرد تا این شعار زودتر محقق شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سه ماه آینده با اتمام ماموریت دولت دوازدهم، دولتی جدید روی کار می آید و با این روند برای مدتی احتمال وقفه بر برگزاری شوراها وجود دارد به همین دلیل انتظار داریم در مدت باقی مانده مسوولان فعلی با تلاش بیشتری در راستای تحقق برنامه های خود گام بردارند.

حجت الاسلام حسن زاده گفت: همچنین اجرای طرح های مختلف مبارزه با مواد مخدر از جمله جمع آوری معتادان متجاهر، پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر، دستگیری و تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر نیز باید به صورت جدی و بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه اهل سنت کیش نیز در این شورا گفت: تفریحات سالم، پر کردن اوقات فراغت و شادابی از مهمترین عوامل جلوگیری از گرایش جوانان به سمت معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد است.

شیح یعقوب شمس اظهار داشت: این روزها مهمترین عاملی که می توانیم در راستای برنامه های مبارزه با شیوع سوء مصرف مواد مخدر جامعه انجام دهیم پر کردن اوقات فراغت جوانان با برنامه های شاد، متنوع پسنیده در جامعه بوده که به نظر می رسد در این بُعد همچنان جای کار وجود دارد.

ایجاد نشاط اجتماعی در دستور کار است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این شورا گفت: موفقیت در برنامه های مبارزه با مواد مخدر نیازمند حرکت منسجم و هماهنگ بین اعضای شورا است که در این راستا توانسته ایم به این مهم دست پیدا کنیم.

سعید پورعلی افزود: برای پر رنگ شدن تاثیرات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر جزیره ایجاد نشاط اجتماعی به عنوان مهمترین راهکار فرهنگ ساز در جلوگیری از گرایش جوانان به سمت مواد مخدر در دستور کار دست اندار کاران این جزیره است.

وی با اشاره به اینکه مشکل اعتیاد مختص جزیره کیش نیست و این منطقه به مراتب وضعیت بهتری به نسبت سایر نقاط دارد اضافه کرد: تشکیل انجمن معتادان گمنام، تقویت و تحکیم بنیان خانواده و پر رنگ کردن سیرت مذهبی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

جزیره ۹۱ کیلومتر مربعی کیش با ۴۴ هزار نفر جمعیت در ۱۸ کیلومتری کرانه باختری ایران واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان