432 شعبه اخذ رای در شهرستان آمل پیش‌بینی شد


432 شعبه اخذ رای در شهرستان آمل پیش‌بینی شد

ساری - ایرنا - فرماندار آمل گفت که برای جمع‌آوری آرای انتخابات 28 خرداد ماه جاری ، 432 شعبه ثابت و سیار در این شهرستان پیش‌بینی شده است.

علیرضا شریعت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هیات اجرایی انتخابات در شهرستان با در نظر گرفتن وضعیت تعداد آراء در دوره‌ گذشته و شرایط بهداشتی مورد نیاز برای رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا و امکانات موجود در شعب، پس از بررسی‌های میدانی در هفته های اخیر تعداد شعب اخذ رای را مشخص کرده است.

وی ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در فرآیند انتخابات ، گفت : برای این دوره از انتخابات شعبه هایی در نظر گرفته شده که از درب‌های ورودی و خروجی جداگانه و تهویه مناسب هستند و با توجه به حساسیت این دوره از انتخابات به لحاظ بیماری کرونا تمام تلاش مسئولان بر این است که مراجعه‌کنندگان کمترین زمان ممکن را در شعبه اخذ رأی حضور داشته باشند.

فرماندار آمل افزود: در هر شعبه نیز یک ناظر بهداشتی برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا حضور خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ۳۶۶ شعبه اخذ رای شهرستان ثابت و ۶۶ شعبه سیار است ، توضیح داد : طبق برنامه ریزی ، در شهر آمل ۱۳۳ شعبه ، بخش مرکزی ۷۹ ، دابو دشت ۸۷، دشت سر ۴۳،لاریجان ۴۹و امامزاده عبدالله ۴۱ شعبه اخذ رای مستقر خواهد شد.

شریعت بر برگزاری یک انتخابات سالم و بی طرف تاکید کرد و گفت : مسئولان و کارکنان دولتی در مقام و منصب خود حق هیچگونه تبلیغات برای نامزدها را ندارند و موظف هستند در این زمینه امانت دار مردم باشند.

وی افزود:شهرستان آماده برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم با حضور حداکثری مردم است و تمام تلاش مجریان و عوامل برگزاری انتخابات در این شهرستان، مهیاکردن بستر حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی در عین بی‌طرفی کامل و رعایت قانون است.

تجمعات انتخاباتی در فضای بسته ممنوع

فرماندار شهرستان آمل همچنین با بیان اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی و حفظ جان مردم از اهمیت بالایی برخوردار است گفت: طبق مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا، هرگونه تجمع انتخاباتی ، مراسم سخنرانی و گفت و گو در مکان های سربسته از قبیل مساجد، سالن های اجتماعات، تالارهای پذیرایی و سالن های ورزشی ممنوع است و با برگزار کنندگان برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه تبلیغات کاندیدای ریاست جمهوری آغاز شده است و تبلیغات شوراهای نیز هشت روز قبل از اخذ رای گیری شروع خواهد شد ،افزود: مراسم استقبال از کاندیدها،راه اندازی کارناول های تبلیغاتی و موارد مشابه ممنوع است .

شریعت افزود:مطابق شیوه نامه بهداشتی وزرات بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، برگزاری تجمع انتخاباتی و سخنرانی ها فقط در فضای باز و با رعایت فاصله مناسب و به شرط استفاده از ماسک توسط تمام شرکت کنندگان در مراسم و به مدت زمان حداکثر ۲ ساعت بلامانع است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان سه موج قبلی کرونا را در فروردین ، مرداد و آذر ۹۹ با بحران پشت سر گذاشت ،گفت: لازم است با رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم و ستادهای انتخاباتی و عدم برگزاری تجمعات ، شهرستان را با موج بعدی مواجه نکنیم.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی ، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد برگزار می‌شود .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی