انتخاب اصلح تاثیر بسزایی در رسیدن به اهداف ملی و فراملی نظام دارد


انتخاب اصلح تاثیر بسزایی در رسیدن به اهداف ملی و فراملی نظام دارد

شهرکرد-ایرنا- یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به در پیش بودن انتخابات 1400 در کشور تاکید کرد:حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح نقش و تاثیر بسزایی در رسیدن به اهداف ملی و فراملی نظام دارد.

محسن حسین‌میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات ١۴٠٠ افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مشارکت بالای مردم در تقویت نظام اسلامی موثر است، از این منظر هر اندازه که مشارکت مردمی در انتخابات بیشتر باشد، رسیدن به اهداف و اجرایی شدن برنامه‌ها نیز بیشتر عملی می‌گردد.

به گفته وی، در جمهوری اسلامی علاوه بر اینکه مشارکت بالا در انتخابات می‌تواند به ثبات و استحکام بیشتر نظام اسلامی بینجامد، انتخاب اصلح نیز تأثیر بسزایی در رسیدن به اهداف ملی و فراملی نظام خواهد داشت.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: از این‌رو مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در شرایط کنونی که مسائل کلان و مهمی پیش روی کشور است، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
حسین‌میرزایی افزود: مشارکت حداکثری در توسعه پایدار نظام جمهوری اسلامی بسیار موثر است زیرا این مهم باعث می‌شود دولت از پشتوانه مردمی برخوردار باشد و با تکیه بر این پشتوانه خواهد توانست برنامه‌ها و اهداف بلندمدتی را تدوین کند.

این کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی افزود: دارا بودن برنامه‌های کلان و عملیاتی کردن آنها باعث می‌شود همه امکانات و توانمندی‌های کشور در راستای هدفی مشخص به‌کار گرفته شود و میزان هزینه‌ها نیز کاهش یابد.

حسین‌میرزایی ادامه داد:در مرحله بعد حرکت به سوی برنامه‌های کلان باعث می‌شود تمامی دستگاه‌های اجرایی و تقنینی کشور در راستای آنها قرار گیرند که نتیجه بدیهی چنین روندی افزایش ثبات سیاسی است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه ثبات سیاسی به نوبه خود باعث ظهور شاخص‌های توسعه پایدار و همه جانبه می‌شود، افزود: در واقع باید گفت با تحقق این مرحله اساسی حرکت به سوی توسعه پایدار محقق می شود.
حسین‌میرزایی به تاثیر مشارکت حداکثری در افزایش قدرت تصمیم‌گیری مسئولان اشاره کرد و گفت: تصمیم‌گیری‌های کلان و عملی ساختن آنها یکی دیگر از الزامات نیل به توسعه پایدار است و زمانی‌ که دولت از پشتوانه مردمی بیشتری برخوردار باشد، قدرت اخذ تصمیم‌های مهم در ابعاد داخلی و خارجی افزایش می‌یابد.

به گفته وی، در بُعد داخلی به جهت پذیرش و حمایت بیشتر مردم، تصمیم‌گیری‌ها از زمینه اجرایی شدن بیشتری برخوردارند و در بُعد خارجی نیز توافق و پشتیبانی اکثریت مردم در مورد یک مساله باعث می‌شود سیاستمداران با انگیزه و شجاعت بیشتری اهداف خود را دنبال کنند، همچنین مشارکت حداکثری مردم باعث بالا رفتن روحیه کار و مسئولیت‌پذیری دولتمردان می‌شود.
حسین‌میرزایی به انسجام و اجماع نخبگان در اثر مشارکت حداکثری اشاره کرد و گفت: به نظر می‌رسد این ۲ مقوله لازم و ملزوم یکدیگر باشند، بدون انسجام اجتماعی، نخبگان سیاسی و علمی به اجماع نظر نمی‌رسند و بدون اجماع نظر آنها، جامعه در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی با پراکندگی برنامه‌ها و تصمیمات مواجه خواهد شد، به هر شکل مشارکت افراد زمینه انسجام ملی و اجماع نخبگان را فراهم می‌سازد.

این فعال سیاسی چهارمحال و بختیاری گفت:یکی از مهمترین ارزش‌های اسلامی که در فرایند توسعه باید مورد توجه قرار گیرد عدالت اجتماعی است که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است و این مهم، زمانی تحقق می‌یابد که نامزد اصلح با رای بالا انتخاب شود.
حسین‌میرزایی گفت: آنچه که امروزه سران دولت‌های اروپایی و سیاستمداران آمریکایی از آن سخن می‌گویند اعتراف به نقش و جایگاه ممتاز ایران در تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای است، علاوه بر این برخی از سیاستمداران رژیم غاصب صهیونیستی به صراحت از ناتوانی این رژیم در مقابله با ایران سخن می‌گویند، حال ارتقاء و تداوم این اقتدار منطقه‌ای و بین‌المللی با استقبال و حمایت گسترده مردم و مشارکت حداکثری آنان در انتخابات پیش‌رو میسر می‌شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در پایان خاطر نشان کرد:چنانچه مشارکت حداکثری و هدفمند در انتخابات پیش رو تحقق یابد، زمینه نیل به پیشرفت و تعالی هموارتر می‌شود و این پیشرفت و پویایی بر مدار ارزش‌ها و اصول اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی و گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری و شهدا شکل خواهد گرفت.

به گزارش ایرنا، انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری، روستایی و عشایری همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت پژوپارس 9 میلیون تومان افزایش یافت