امروز، آغاز واکسیانسیون گروه سنی بالای 60 سال در مناطق روستایی قم


امروز، آغاز واکسیانسیون گروه سنی بالای 60 سال در مناطق روستایی قم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ار آغاز واکسیناسیون گروه سنی بالای 60 در مناطق روستایی خبر داد و گفت: در مناطق روستایی از روز گذشته دستور واکسیناسیون گروه سنی بالای 60 سال صادر و با توجه به جمعیت قلیل روستایی و مشکلات رفت و آمد گروه سنی 60 سال به بالا در مراکز 14 گانه خدمات جامع روستایی از امروز واکسن دریافت می‌کنند.

دکتر سیامک محبی امروز در جلسه شورای اطلاع رسانی استان قم در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با تاکید بر روند کاهشی بیماری در هفته سوم در استان گفت: تعداد بیمارانی که در بیمارستان بستری هستند تقریبا۳۱۰ بیمار است و با توجه به اینکه در ایام پیک بیماری ۴۲۰۰ بیمار را در مراکز منتخب بهداشتی داشتیم الان این عدد تقریبا به ۲۵۰۰ بیمار در هفته رسیده که روند کاهشی را نشان می‌دهد، بنابراین مراجعه به مراکز منتخب با کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی نسبت به ایام پیک مواجه شده و تعداد تست ها و موارد مثبت کم تر شده است.
وی افزود: افزایش رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان نسبت به هفته های گذشته شرایط بهتری را دارد اگرچه در برخی بخش ها هنوز مشکل داریم اما در اکثر موارد روند کاهش صعودی است و عادی انگاری که در جامعه اتفاق افتاده تا حدودی برطرف شده هوشیاری و حساسیت مردم به تبع فعالیت هایی کادر استان افزایش پیدا کرده است.
محبی با بیان اینکه میزان مرگ در هفته جاری روند کاهشی داشته و امروز یک بیمار فوت شده یادآور شد: روند کاهشی استان قم در مقایسه با سایر استان ها کند تر است اما با توجه به اینکه وضعیت استان نسبت به دیگر مناطق دیرتر قرمز شد، به تبع دیرتر از موج خارج می‌شویم و جای نگرانی نیست.
وی با تاکید بر عدم نگرانی از حیث تامین واکسن اظهار کرد: تقریبا تا شب گذشته بیش از ۲۹هزار واکسن به گروه های مختلف مرحله اول و مرحله دوم تزریق شده و بر اساس آماری که شب گذشته بررسی شد ما تقریبا ۶ تا ۷ هزار واکسن دیگر موجودی داریم و امکان پاسخگویی حداقل تا سه روز آینده را داریم و خوشبختانه امروز ما یک محموله خوبی از واکسن دریافت خواهیم کرد و نگرانی از حیث تامین واکسن نداریم.
محبی با بیان اینکه تصمیمات در خصوص واکسیناسیون زودتر از وزرات بهداشت در استان اتخاذ شد، یادآورشد: از ابتدای هفته گروه سنی ۷۰ سال به بالا را فراخوان کردیم و انتظار داریم سالمندان بالای ۷۰ سال امروز و روزهای آتی به مراکزی که اطلاع رسانی شده مراجعه کنند همچنین در مناطق روستایی از روز گذشته دستور واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۰ سال صادر و با توجه به جمعیت قلیل روستایی و مشکلات رفت و آمد گروه سنی ۶۰ سال به بالا در مراکز ۱۴ گانه خدمات جامع روستایی از امروز واکسن دریافت می‌کنند.
وی با اشاره به عوارض تب برای واکسن های روتین بیان کرد: نزدیک به ۶ تا ۷ هزار واکسن به پرسنل بهداشتی و درمانی شاغل در دانشگاه ها و همین طور مطب ها و کلینیک ها، درمانگاه ها و داروخانه ها تزریق شده و خوشبختانه تا به حال عارضه ای جدی نیز گزارش نشده است.
محبی با تاکید بر اینکه در هفته گذشته مرکز واکسیانسیون تجمیع شماره ۴ در مجتمع امام خمینی(ره) که در مقایسه با مراکز سایر استان ها استاندارد است راه اندازی شد،گفت: در یکی دو روز گذشته در بخشی از مصلی یکی دیگر از مراکز تجمیع را راه اندازی می‌کنیم و امیدوارم تا پایان هفته در خصوص مرکز واکسیناسیون خودرویی جانمایی بکنیم.
وی ادامه داد: ۴ مراکز واکسیانسیون فعلی و مراکز احتمالی بعدی در دو شیفت از ۸ صبح تا ۸ شب ارائه خدمت می‌کنند بنابراین مردم از تجمع بی دلیل در ابتدای صبح در مراکز تجمیع اجتناب بکنند و به دلیل عدم کمبود واکسن در کل ایام هفته و در دو شیفت حتی در روزهای تعطیل هم ما برنامه واکسیانسیون را دنبال می‌کنیم.
محبی در انتها تاکید کرد بر ابهامات مردم در خصوص عوارض واکسن نباید دامن زد و با توجه به واکسینه شدن ۶ تا ۷ هزار نفر از پرسنل درمان و نبود عوارض جدی، خانواده ها می‌توانند فارغ از این نگرانی ها واکسینه شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره سوسانو بعد از گذشت 18 سال این شکلی شد!