رشد 5١ درصدی کمک نیکوکاران برای آزادی زندانیان نیازمند


رشد 5١ درصدی کمک نیکوکاران برای آزادی زندانیان نیازمند

تهران - ایرنا - مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: تعداد زندانیانی که با کمک‌های نیکوکاران در سال گذشته آزاد شده‌اند، نسبت به سال 98 بیش از 51 درصد رشد داشته است. 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اداره کل زندانهای استان تهران، سیدحشمت اله حیات الغیب اظهارداشت: در اجرای برنامه‌های تحولی قوه قضاییه و تأکید ریاست سازمان زندان‌ها، مراجع قضایی و مددکاران زندان‌ها تلاش مضاعفی کردند تا حد امکان، مددجویان نیازمند از بیشترین ارفاق‌های قانونی بهره‌مند شوند و همزمان نیکوکاران نیز بیش از گذشته به میدان بخشش و ایثار آمدند تا با پرداخت بدهی این افراد، هم ثواب کار خیر آزادی گرفتاری را کسب کنند، هم شکات به حق قانونی خود برسند.

وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد ۶۳۴ زندانی بدهکار با کمک نیکوکاران استان تهران و تلاش مرکز مراقبت بعد از خروج آزاد شدند و این آمار رشد ۵۱ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۸ را نشان می‌دهد.

حیات الغیب اضافه کرد: بدهی ۶۳۴ نفر زندانی آزاد شده توسط نیکوکاران همکار با مرکز مراقبت بعد از خروج، بالغ بر ۱۴۹ میلیارد و ۹۱۳ میلیون ریال بود که با پرداخت بدهی و جلب رضایت شکات آزاد و نزد خانواده هایشان بازگشتند تا با کمک مددکاران این مرکز و بهره گیری از آموزش های شغلی و کسب مهارت های ورود به بازار کار طی مدت تحمل حبس، راه صحیح زندگی و کسب نان حلال را در پیش گیرند.

مدیرکل زندان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر به خاطر تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی کشور، عده‌ای ناخواسته به زندان کشیده شده‌اند و خانواده‌های زیادی چشم به راه و منتظر عزیزان‌شان هستند و متأسفانه در روزهای پایانی سال ۹۸ نیز جهان و کشور دچار مشکل کرونا و عواقب اقتصادی ناشی از آن شده و در این شرایط کمک به نیازمندان ارزش بیشتری دارد.

حیات الغیب گفت: با زندانی شدن سرپرست خانوار بسیاری از خانواده‌ها دچار مشکلات اقتصادی و اجتماعی ویژه شده‌اند، به طوری که گاه در تامین نیازهای اولیه و مایحتاج خود دچار مشکل می‌شوند و با دستور ریاست سازمان زندان‌ها، علاوه بر کمک‌های معیشتی مستمر به خانواده‌های زندانیان نیازمند، هر هفته با سرکشی مدیران و مددکاران به منازل آنان سعی می شود مشکلات آنان حل شود همچنین در برخی موارد با حضور نماینده دادستان در امور زندان‌ها، دستور قضایی مرخصی یا عفو مشروط نیز به زندانی صادر می شود تا سریع تر به کانون خانواده بازگردد.

وی اظهار داشت: مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندانیان استان تهران و نیز واحدهای مددکاری زندان ها در طول سال به ویژه ماه مبارک رمضان، آماده دریافت کمک های مردم نیکوکار و پرداخت بدهی زندانیان نیازمند بدهکار است.

مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندانیان استان تهران با تلفن های ۴۴۳۳۰۰۰۶، ۴۴۳۳۰۰۰۷ و ۴۴۳۱۲۱۳۲ تا ۳۶ آماده پاسخگویی به نیکوکاران و مددجویان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرایط فروش اقساطی KMC X5 با تحویل 30 روزه اعلام شد + جدول اردیبهشت 1403