دانشنامه استان زنجان تهیه می‌شود


دانشنامه استان زنجان تهیه می‌شود

رئیس گروه فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: دانشنامه استان زنجان یعنی هر آن‌ چیزی که مربوط به استان زنجان است.

جعفر محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تهیه دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان، اظهار کرد: دانشنامه استان زنجان یعنی هر آن چیزی که مربوط به استان زنجان است و می‌شود، در محدوده جغرافیایی استان زنجان در رابطه با آن تحقیق کرد. مانند تاریخ، میراث‌فرهنگی، هنرمندان، فرهنگ و ... که در دانشنامه فرهنگ، تمدن و مشاهیر استان زنجان جمع‌بندی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تهیه دانشنامه کار سنگینی است، افزود: با چاپ دانشنامه استان زنجان، هر شخصی در هر نقطه‌ای از دنیا، می‌تواند هر اطلاعاتی که از استان زنجان می‌خواهد را به دست آورد و قطعاً این اقدام باعث معرفی استان زنجان خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: چاپ دانشنامه زنجان و جمع‌آوری اطلاعاتی از تاریخ، فرهنگ و ... که مربوط به استان است، علاوه بر معرفی استان، بر اقتصاد و صنعت توریسم و شناخت استان زنجان در بین افکار عمومی جهان نیز تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

محمدی با اشاره به اینکه بعد از تامین اعتبار این طرح، مراحل بعدی انجام آن آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: تهیه دانشنامه استان نیاز به مشارکت همه محققان و پژوهشگران استان در حوزه‌های مختلف دارد که امیدواریم در راستای انجام این طرح و کمک به آن اعلام آمادگی کرده و همراهی کنند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق