15 میلیارد ریال برای میزبانی از سه رویداد ورزشی در کیش هزینه می‌شود


15 میلیارد ریال برای میزبانی از سه رویداد ورزشی در کیش هزینه می‌شود

کیش - ایرنا - مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش گفت: 15 میلیارد ریال برای میزبانی از سه رویداد ملی و بین المللی در این جزیره از سوی موسسه هزینه می‌شود.

عزیزالله فرضی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رویدادها شامل اردوی تیم ملی فوتبال، اردوی آمادگی فوتبال پنج نفره و مسابقه دوستانه این تیم با تیم روسیه و مسابقات انتخابی پارالمپیک فوتبال و بسکتبال ناشنوایان آسیا است.

وی اضافه کرد: برای میزبانی از این سه رویداد ورزشی بیش از ۱۵ میلیارد ریال جهت بازسازی و نوسازی تجهیزات زیرساخت ها در استادیوم شماره ۱، زمین های فوتبال شماره ۱ و ۲ و سالن چند منظوره المپیک این جزیره هزینه خواهد شد.

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش یادآور شد: بازسازی زمین چمن، رنگ آمیزی محوطه کل استادیوم و ساختمان هیات فوتبال، تعویض و بازسازی تابلوهای ورودی‌ها و خروجی‌ها از جمله مواردی است که با تخصیص اعتبارات لازم از سوی موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه رختکن‌ها آماده شده است و سرویس‌های بهداشتی و دوش ها و رختکن‌ها نیز کامل شده اند، گفت: نیمکت‌های ذخیره در حال بازسازی و تمام صندلی‌های خریداری شده و در حال تعویض است.

فرضی پور اضافه کرد: پس از بررسی نورهای استادیوم مشکلات آنها برطرف و پرژکتورهای آن سفارش داده شده است و گروه متخصص چمن برای استقرار در محل استادیوم برای تکمیل و آماده سازی زمین در جزیره مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه کیش تیم ملی فوتبال از چهار تا ۱۰ خرداد در کیش اردو می زند گفت: از ۲۰ اردیبهشت نیز دومین اردوی تیم ملی فوتبال پنج نفره در این جزیره آغاز و پس از پایان این تمرینات مسابقه دوستانه ای بین ایران و روسیه برگزار خواهد شد.

مدیرعامل موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش یادآور شد: با اعلام کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان آسیا و اقیانوسیه، مسابقات آسیایی انتخابی المپیک ناشنوایان در رشته فوتبال و بسکتبال ۱۱ تا ۲۱ خرداد ماه با حضور هشت تیم در این جزیره برگزار می‌شود.

هم اکنون ۳۸ رشته ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که موسسه ورزش و تفریحات سالم این جزیره امسال برنامه‌های آموزشی، ارتقاء، اعزام، اردو و مسابقه مختلف را تدارک دیده است.

در جزیره کیش حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی فعالیت دارند.

جزیره کیش از جزیره های استان هرمزگان با بیش از ۹۱ کیلومتر مربع مساحت در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است که در گذشته آن را قیس می خواندند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا