30درصد تنوع گونه‌ پرندگان کشور در کیش جای گرفته است


30درصد تنوع گونه‌ پرندگان کشور در کیش جای گرفته است

کیش - ایرنا - رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این جزیره با وسعت 91 کیلومتر مربع 30 درصد گونه‌های پرندگان کشور را در خود جای داده است.

مریم محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پرنده‌نگرهای علاقه مند، کارشناسان محیط زیست و علاقه مندان به محیط زیست در این جزیره تا کنون ۱۹۳ گونه پرنده مختلف را شناسایی کرده اند.

وی اضافه کرد: در چهار سال گذشته نیز تصاویر ۱۳۷ گونه پرنده در حال انقراض، کم یاب، مهاجر و بومی این جزیره با کمک گونه شناسان به شیوه عکاسی گردآوری شده است.

ریس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش یادآور شد: بسیاری از پرندگان از جمله گلاریول بال سیاه، پره رخ زرد، کوکوی ابلق بعد از سال ها در جزیره کیش مشاهده شده است.

وی گفت: حواصیل سیز و پرندگان شکاری از قبیل سارگپه جنگلی تاجدار، عقاب ماهیگیر، لیل شاهین و دلیجه کوچک در سطح منطقه و حتی در جهان کمیاب است که در زمستان این جزیره را برای گذارن زندگی انتخاب می کند.

سواحل ماسه ای و صخره ای جنوب جزیره، منطقه ساحلی و جرز و مدی غرب و شمالغرب جزیره، آب گیری های شمال جزیره، مانداب های جزیره، جنگل های باز با درختان پراکنده، درختان دست کاشت غرب و جنوب شرق جزیره، مناطق بوه ای و سنگ لاخی، نقاط شهری و مسکونی از جمله زیستگاه های پرندگان در جزیره کیش است.

کیش از جمله جزایر ایران بوده که به دنبال چین خوردگی های رشته کوه زاگرس به صورت طاقدیسی و نمکی رخنمون کرده است و ارتفاع بلندترین نقطه این جزیره حدود ۳۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شرایط فروش اقساطی KMC X5 با تحویل 30 روزه اعلام شد + جدول اردیبهشت 1403