فرماندار چابهار: مردم و علما در کنترل موج چهارم کرونا همکاری کنند


فرماندار چابهار: مردم  و علما در کنترل موج چهارم کرونا همکاری کنند

چابهار - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: مردم و علمای این شهرستان و توابع برای کاهش تلفات ناشی از کرونا و کنترل موج چهارم ویروس، همکاری کنند.

رحمدل بامری روز دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با علمای اهل سنت چابهار که با محوریت مقابله با کرونا برگزار شد، اظهار داشت: برای قطع زنجیره انتقال کرونا، نیازمند همکاری و اهتمام مردم خصوصا علمای بزرگوار هستیم.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای هرچه مطلوب‌تر مبارزه با کرونا پروتکل‌ها باید جدی‌تر رعایت شود، خاطرنشان کرد: علمای اهل سنت شهرستان چابهار می‌توانند نگرانی‌ها و تبعات موج چهارم ویروس جهش یافته را به خوبی اطلاع‌رسانی کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار گفت: علما و روحانیون طی یک‌سال گذشته و به ویژه بعد از ابلاغ طرح شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی، به بهترین نحو ممکن در این خصوص اهتمام و همکاری داشته‌اند.

بامری گزارشی از اقدامات انجام گرفته در شهرستان طی سال گذشته ارائه کرد و افزود: پیشگیری می‌تواند راه شیوع ویروس را سد و زنجیره انتقال را قطع کند.

وی تصریح کرد: نقش عالمان دینی در آگاهی بخشی به جامعه بسیار تاثیرگذار است و باز هم انتظار داریم در این برهه حساس همکاری لازم راداشته باشند تا با بحران انسانی در این خطه مواجه نشویم.

فرماندار ویژه چابهار گفت: اگر مردم همراهی نکنند تعداد مبتلایان در روزهای آینده بیشتر می‌شود که این، موضوعی نگران کننده است.

بامری اظهار داشت: در یک مرحله توانستیم موج ویروس را تعدیل کنیم و روند شیوع نزولی شد اما پس از تعطیلات نوروزی و برگزاری مراسم متعدد در کشور از جمله در استان، مجددا آمار مبتلایان صعودی شد.

وی همچنین به اهمیت انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراها اشاره و بر مشارکت حداکثری تاکید و عنوان کرد: ما مجریان مکلف هستیم طبق قانون و منویات مقام معظم رهبری عمل کرده و انتخاباتی سالم و برمدار قانون و امنیت برگزار کنیم.

وی ادامه داد: انتخاب با مردم است و ماحافظ رای مردم هستیم، طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، رای مردم حق‌الناس است و از علما انتظار می‌رود برای مشارکت حداکثری که رمز موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی است و شکست حتمی دشمنان را به‌دنبال خواهد داشت، نقش‌آفرینی کنند و این وظیفه‌ای سنگین بردوش همه ما است.

حجت‌الاسلام جواد عبداللهی نماینده نهاد مقام معظم رهبری در امور اهل سنت منطقه چابهار نیز اظهار داشت: همه با هم می‌توانیم در هر زمینه‌ای موفق شویم و دین اسلام هم تاکید و ما را مکلف کرده برای سلامت جان انسان‌ها برنامه‌ریزی و تلاش کرده و تصمیم درست و به‌موقع اتخاذ کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه