اجرای طرح جهانی ساعت زمین در تبریز


اجرای طرح جهانی  ساعت زمین  در تبریز

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: طرح ساعت زمین در تبریز همزمان با بیش از 10 هزار شهر جهان اجرا می‌شود.

حسن عباس نژاد در این خصوص افزود: کلانشهر تبریز نیز سال‌هاست که به جمع اجرا کنندگان طرح جهانی ساعت زمین پیوسته است.

وی گفت: طرح ساعت زمین سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature)‏ به صورت سالانه در ۲۷ مارس (شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۰)، با هدف و آرمان آگاهی بخشی درباره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: طی اجرای این طرح، چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیر ضروری مکان‌های بزرگ و نمادین شهرها در مدت یک ساعت خاموش می‌شود.

عباس نژاد گفت: بر این اساس و با هماهنگی‌های انجام گرفته، رویداد ساعت زمین تبریز، در پل کابلی، ساختمان اداره کل حفاظت محیط زیست، ساختمان فرمانداری و عمارت تاریخی میدان ساعت و ائل گلی، ساختمان مرکزی شهرداری تبریز و چندین ساختمان مناطق شهرداری ساعت ۲۰ و ۳۰ به مدت یک ساعت شنبه شب به اجرا در می‌آید.

وی افزود: تاکنون بیش از ۱۰ هزار شهر از ۱۲۸ کشور جهان به رویداد ساعت زمین پیوسته‌اند و این امر در ایران امسال با مشارکت ۱۴ کلانشهر و شهر اجرا می‌شود که می‌تواند نقشی موثر در توجه عموم به حفظ محیط زیست داشته باشد.

وی گفت: هدف اصلی این برنامه جلب مشارکت عمومی برای ساختن آینده و طبیعت دوستی است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان از همه مردم استان درخواست کرد تا با مشارکت در این برنامه، حتی با خاموش کردن یک لامپ در منازلشان به حفظ منابع طبیعی این موهبت عظیم الهی کمک کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه