4 روش ساده و مهم برای کسانی که تلاش هایشان به جایی نمی‌رسد


چرخ ها می چرخند ، اما شما به جایی نمی رسید. مثل اینکه همه دنیا در اطراف شما در حال حرکت است ، و شما در جای خود گیر کرده اید. و هرچه بیشتر سعی کنید از آن خارج شوید ، احساس گیر افتادن بیشتر می شود. متأسفانه همه ما هر از گاهی در همچین موقعیتی گیر می‌کنیم

4 روش ساده و مهم برای کسانی که تلاش هایشان به جایی نمی‌رسد

چرخ ها می چرخند ، اما شما به جایی نمی رسید. مثل اینکه همه دنیا در اطراف شما در حال حرکت است ، و شما در جای خود گیر کرده اید. و هرچه بیشتر سعی کنید از آن خارج شوید ، احساس گیر افتادن بیشتر می شود. متأسفانه همه ما هر از گاهی در همچین موقعیتی گیر می‌کنیم. یک وضعیت غافلگیر کننده یا چالش برانگیز در جاده زندگی ما ظاهر می شود و نمیدانیم که چرا نیمتوانیم درست حرکت کنیم و یا حرکت میکنیم اما مسافتی طی نمیشود. خواه احساس بی انگیزه بودن یا گرفتار شدن در الگویی اشتباه داشته باشید باید سعی کنیم آنچه که مانع حرکت درست ما است را از سر راه برداریم

در اینجا 4 روش ساده و موثر برای جلوگیری از گیر کردن در الگو های اشتباه و حرکت به جلو برای شما اورده شده است :

1. بدن خود را درگیر کنید
از نظر فیزیولوژیکی ، ورزش میزان تولید دوپامین در مغز ما را افزایش می دهد. این انتقال دهنده عصبی به ما کمک می کند تا در زندگی احساس انگیزه و حرکت کنیم. همچنین به تحریک امواج مغزی آلفا که با اضطراب کمتر و آرامش بیشتری همراه هستند کمک می کند. این کار به ما اجازه می دهد خلاقانه فکر کنیم و راه حل های جدیدی ارائه دهیم.

4 روش ساده و مهم برای کسانی که تلاش هایشان به جایی نمی‌رسد

2. صحبت کردن (یا نوشتن)
وقتی نمی توانیم قدم دیگری به جلو برداریم ، اغلب بارها و بارها حول همان افکار می چرخیم. اما شکستن این چرخه چالش برانگیز است زیرا نمی توانیم ببینیم که حتی در یک حلقه تکرار شونده هستیم.

هنگامی که با صدای بلند با یک دوست ، درمانگر یا مربی صحبت کردیم یا آنها را روی یک کاغذ قرار دادیم ، می توانیم از این افکار جدا شویم و شروع به پیدا کردن الگو هایی کنیم که ما را در این چرخه درگیر کرده اند.

4 روش ساده و مهم برای کسانی که تلاش هایشان به جایی نمی‌رسد

3. آسان شروع کنید
گاهی اوقات ، انجام هر اقدامی کاملاً طاقت فرسا است. بیشتر فعالیتهای روزمره ما ترکیبی از یکسری اقدامات است که با هم جمع میشوند و روز ما را میسازند. به عنوان مثال ، آماده شدن در صبح ممکن است ساده به نظر برسد ، اما شامل یک لیست طولانی از اقدامات است. قبل از همه ، شما باید از رختخواب بلند شوید ، دوش بگیرید ، دندان های خود را مسواک بزنید ، و لباس خود را بپوشید. بنابراین با ساده ترین مرحله ممکن شروع کنید. فقط از رختخواب بلند شوید و نسبت به آن احساس خوبی داشته باشید. به همین ترتیب ، کل کتاب ها فقط با یک کلمه نوشته می شوند و بعد از آنها کلمه بعدی به دست می آید. ورزش با یک حرکت کوچک و سپس حرکت بعدی اتفاق می افتد. پروژه های بزرگ با یک اقدام کوچک پس از دیگری به پایان می رسند.

4 روش ساده و مهم برای کسانی که تلاش هایشان به جایی نمی‌رسد

4- چیز جدیدی را امتحان کنید
نکته ای که در مورد چرخاندن چرخ های شما بدون حرکت به جلو وجود دارد این است که ما نتیجه آن را می دانیم. انجام همان فعالیت ها در حلقه تغییر جدیدی ایجاد نخواهد کرد.

هنگامی که در یک روند تکرار شونده گرفتار شده اید سعی کنید چیز جدیدی را امتحان کنید. لازم نیست که منطقی باشد یا حتی مستقیماً با هم مرتبط باشد. این می تواند ساده باشد مانند اینکه هر روز لباس جدیدی را امتحان کنید، فیلم متفاوتی ببینید و یا یک مدل موی جدید بزنید ، یا برنامه صبحانه خود را تغییر دهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی