هشت هزار نفر در صنعت تولید ماهی خشک قشم فعالند


هشت هزار نفر در صنعت تولید ماهی خشک قشم فعالند

قشم- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: بیش از هشت هزار نفر در صنعت تولید و بسته بندی ماهی خشک در قشم فعالند و سالانه بیش از 70 هزار تُن ماهی در قشم خشک می‌شود.

فریدون همتی روز پنج‌شنبه در بازدید از صنایع تولیدی رمچاه قشم افزود: ۸۰ درصد این فعالیت در روستاهای رَمچاه، مِسِن و شهر سوزا انجام و ۹۰ درصد از ماهی های صید شده بر روی تور خشک می شود.

وی ادامه داد: رشد روز افزون صنعت ماهی خشک، برخی مشکلات در حوزه‌های بهداشتی، محیط زیست و غیره را به وجود آورده است که باید بدون وارد شدن لطمه به فعالان این حوزه، مشکلات آنان برطرف شود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: فعالیت اتباع بیگانه غیر مجاز، خشک کردن ماهی روی زمین و بوی ناشی از ماهی ها مشکلاتی است که باید جهت رفع آن برنامه ریزی کرد.

وی اظهار کرد: با رونق گرفتن اشتغال در قشم، آسیب‌های اجتماعی کاهش چشمگیری داشته است که باید با برنامه‌های مدون این روند را تقویت کرد.

همتی تاکید کرد: چرخه ایجاد شده نباید آسیب ببیند و هرگونه ساماندهی باید به سمت رونق و صنعتی شدن این فعالیت در جزیره پیش برود.

استاندار هرمزگان و سه تن از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سفر یکروزه به قشم ضمن کلنگ زنی ۲ طرح آب شیرین کن در روستاهای رمچاه و باسعیدوی قشم، از صنایع قشم بازدید کردند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مادر