انتقاد تُند جمشیدی از بی توجهی به مربیان سازنده کشتی/ متولیان فدراسیون نزدیکان خود را برای کار انتخاب می‌کنند!


انتقاد تُند جمشیدی از بی توجهی به مربیان سازنده کشتی/ متولیان فدراسیون نزدیکان خود را برای کار انتخاب می‌کنند!

مربی سازنده کشتی کشورمان گفت: متأسفانه علیرغم آنکه کلید کشتی در دست مربیان سازنده است، اما از آن‌ها حمایتی نمی‌شود.


مربی سازنده کشتی کشورمان گفت: متأسفانه علیرغم آنکه کلید کشتی در دست مربیان سازنده است، اما از آن‌ها حمایتی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از شکست علیرضا کریمی مقابل نماینده روسیه و حاضر نشدن مقابل کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی در مسابقات امید‌های سال ۲۰۱۷ جهان سنگین‌ترین محرومیت برای مربی تیم ملی کشتی آزاد امید در نظر گرفته شد. حمیدرضا جمشیدی که در کنار علیرضا رضایی در زمان برگزاری کشتی علیرضا کریمی با نماینده روسیه کنار تشک بود و به شاگردش دستور باخت داد، با ۲ سال محرومیت روبرو شد.

در همین راستا حمیدرضا جمشیدی پس از پایان دوران محرومیتش درباره اینکه در حال حاضر چه فعالیتی انجام می‌دهد، گفت: در دو سالی که محروم بودم ازآنجاکه کار من آموزش کشتی است در مدرسه کشتی مهرشهر کرج مشغول بودم، پس از شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که وجود داشت مدتی باشگاه‌ها تعطیل بود و من با بچه‌ها بیرون از باشگاه کار می‌کردم و برنامه‌های بدن‌سازی و کوهنوردی را در دستور کار داشتیم.

هرکسی در رأس کار قرار می‌گیرد نزدیکان خود را انتخاب می‌کند

وی در خصوص جایگاه مربیان سازنده کشتی در کشور اظهار داشت: متأسفانه مربیان سازنده از زمانی که به خاطر دارم جایگاهی که درخور و شأن آن‌ها باشد را نداشتند و کشتی در کشور ما سلیقه‌ای است. هرکسی در رأس فدراسیون قرار می‌گیرد سعی می‌کند کسانی که به او نزدیک هستند را برای کار کردن انتخاب کند. به تلاش مربیان در شهر یا شهرستان‌ها برای بهره‌مندی در تیم ملی توجهی نمی‌شود. کسی که به‌عنوان سرمربی انتخاب می‌شود نیز به‌تبع آن مربیان نزدیک به خود را انتخاب می‌کند که بعضاً در هیچ باشگاهی سابقه فعالیت نداشته‌اند. موقع اتمام فعالیت فدراسیون نیز هرکسی سرمربی شود این موضوع مجدداً تکرار می‌شود، یعنی عملاً هیچ‌گاه به مربیان سازنده توجهی نمی‌شود.

انتقاد تُند جمشیدی از بی توجهی به مربیان سازنده کشتی/ متولیان فدراسیون نزدیکان خود را برای کار انتخاب می‌کنند!

مربی سابق تیم ملی تصریح کرد: در کشتی به‌جایی رسیده‌ام که به عشق خودم کار می‌کنم و از مسئولان کشتی و هیئت کشتی توقعی ندارم، زیرا زمانی که انتظارات حداقلی ات هم برآورده نمی‌شود عذاب آور است و تمرکز لازم را برای ادامه فعالیت نخواهی داشت. متأسفانه در حال حاضر کسانی هستند که در بهترین باشگاه‌های مرکز استان کار می‌کنند، اما یک کشتی‌گیر در سطح استان ندارند.

انتخابی به کشتی گیران انگیزه می‌دهد/ هیچ پیشرفتی در کشتی استان البرز نداشتیم

مربی سازنده کرج نحوه انتخاب ملی پوشان برای حضور دربازی‌های المپیک را این‌گونه ارزیابی کرد: بهترین نحوه انتخاب کشتی‌گیران برای المپیک یا مسابقات جهانی، انتخابی است. این نحوه انتخاب موجب ایجاد انگیزه در تمام کشتی‌گیران می‌شود. اگر هرسال این مسابقات بر اساس فرآیند برگزار و کشتی‌گیران نیز بر همان اساس انتخاب شوند درست‌ترین کار است. در شرایط فعلی کرونا می‌توانستند ۶-۵ کشتی‌گیر را در مسابقات انتخابی شرکت دهند تا با نظر کادر فنی در تورنمنت‌هایی شرکت کنند و بر اساس نتایج، نفر اول را به المپیک اعزام نمایند. انتخابی تیم ملی بزرگ‌ترین حُسن برای کشتی‌گیران کشور است، چون برای پوشیدن پیراهن تیم ملی انگیزه دارند، ولی وقتی با نا عدالتی مواجه می‌شوند دیگر انگیزه تلاش ندارند.

وی در خصوص وضعیت کشتی استان البرز گفت: طی چند سال اخیر هیچ تغییری در وضعیت کشتی استان مشاهده نشده، حسین نوری و علیرضا کریمی را در سطح ملی داشتیم و هنوز هم با همین دو ملی‌پوش بدون هیچ پیشرفتی ادامه می‌دهیم. هیئت کشتی باید فعال باشد، کلاس، وقت، مسابقه، اسپانسر از نیاز‌های اولیه کشتی در هر استان است که تأمین آن بر عهده هیئت کشتی است. اما متأسفانه کشتی‌گیران ما میدان نمی‌بینند. رئیس فدراسیون کشتی در سفر‌های استانی و بازدید‌ها و دیدار‌های رسمی با مقامات استانی به کشتی استان انگیزه می‌دهد، تحرک و پویایی می‌بخشد. هیئت استان هم باید همه این کار‌ها را انجام دهد، چون کارش فراهم کردن شرایط برگزاری مسابقات، رفع مشکلات مربیان و کشتی‌گیران و جذب اسپانسر است تا کشتی استان پیشرفت کند.

کلید کشتی کشور در دست مربیان سازنده است/ حمایت‌های رسول خادم نباید فراموش شود

جمشیدی بابیان اینکه به دلیل تعطیلی مسابقات و شیوع ویروس کرونا، نزدیک به هشتاد درصد کشتی‌گیران، کشتی را رها کرده اند، اظهار داشت: بسیاری از خانواده‌ها از حضور فرزندانشان در باشگاه‌ها جلوگیری می‌کنند و این شرایط را برای آینده کشتی روزبه‌روز سخت‌تر می‌کند. باید همگی دست‌به‌دست هم دهیم، فدراسیون انگیزه‌های لازم را در مربیان سازنده و کشتی‌گیران ایجاد کند تا به شرایط مطلوب بازگردیم.
وی تأکید کرد: کلید کشتی کشور در دست مربیان سازنده است، پس باید حمایت شوند. رئیس فدراسیون بیشتر وقت خود را باید صرف مربیان سازنده کشور کند، تا وقتی این کار را انجام ندهند، کشتی پیشرفتی نخواهد کرد. مربی سازنده حسن یزدانی او را به سطحی از قهرمانی رساند. پیگیری‌های مربی سازنده‌اش باعث شد حسن یزدانی قهرمان نوجوانان و جوانان جهان شود و به دنبال آن با حمایت‌های فدراسیون مدال طلای المپیک و چندین عنوان جهانی محقق شد. اگر همان زمان مربی سازنده‌اش او را رها می‌کرد، شاید اکنون حسن یزدانی بااین‌همه عنوان وجود نداشت. البته نباید حمایت‌های رسول خادم را فراموش کنیم.

انتقاد تُند جمشیدی از بی توجهی به مربیان سازنده کشتی/ متولیان فدراسیون نزدیکان خود را برای کار انتخاب می‌کنند!

برخی رفتار‌ها از سوی مسئولان تیم ملی، انگیزه مربیان سازنده را می‌گیرد/ رضایی و حیدری بجای همه با من در تماس بودند

وی درباره این سؤال که چرا دیگر به اردوی تیم ملی دعوت نمی‌شود گفت: ازآنجاکه با عشق کارم را دنبال می‌کنم، هیچ‌گاه نپرسیده و نمی‌پرسم، اما برخی دوستان پیگیر شدند چرا هیئت کشتی استان البرز نامم را علیرغم داشتن دو کشتی‌گیر در تیم ملی به فدراسیون اعلام نمی‌کند، آن‌ها هم در پاسخ گفته بودند که مدیر تیم‌های ملی مربی دیگری را مدنظر داشته است. این‌گونه رفتار‌ها انگیزه‌ها را از مربیان سازنده می‌گیرد.

مربی سازنده اهل کرج در خصوص اینکه آیا در زمان محرومیت حمایتی از او صورت گرفته است، گفت: از سوی هیچ کسی حمایتی از من صورت نگرفت، اما علیرضا رضایی و علیرضا حیدری بجای همه مسئولان با من در تماس بودند، به من انگیزه دادند و برای ادامه راه تشویقم کردند.

جمشیدی با اشاره به اینکه خانواده کشتی باید همیشه و در هر شرایطی کنار هم باشند، گفت: اگر می‌خواهیم مانند روس‌ها در کشتی موفق باشیم باید کنار هم باشیم و از هم حمایت کنیم، به‌این‌ترتیب می‌شود که کشتی ایران موفق خواهد شد. باید از قهرمانان نامداری مثل رسول خادم، علیرضا رضایی، علیرضا حیدری و ... که برای کشور افتخارآفرینی کردند جهت آموزش در یک آکادمی یا مدرسه کشتی بهره لازم را برد. بچه‌ها با دیدن قهرمانان انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند. از رئیس فدراسیون می‌خواهم از وجود یکایک کشتی‌گیران پیشکسوت و قهرمان برای تعلیم نسل جدید استفاده کند.
انتهای پیام/


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر