275 میلیارد ریال تسهیلات به ساخت و ساز واحدهای روستایی زنجان پرداخت شد


275 میلیارد ریال تسهیلات به ساخت و ساز واحدهای روستایی زنجان پرداخت شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون به میزان 275 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت و تکمیل واحدهای مسکونی روستایی این استان پرداخت شده است.

رضا خواجه ای روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این میزان ۲۱۶ میلیارد ریال مربوط به تفاهم نامه بین سازمان برنامه و بودجه، استانداری زنجان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت ۲ هزار واحد مسکن محرومان است.

وی اضافه کرد: این نهاد برای ساخت مسکن روستایی ایتام، خانوارهای دارای ۲ عضو معلول و بیشتر همچنین تکمیل واحدهای نیمه تمام، تسهیلات بلاعوض پرداخت می کند.

این مسوول در ارتباط با اعطای تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی با کارمزد پنج درصد تا سقف ۵۰ میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز اشاره کرد و گفت: با شناسایی مناطق کم برخوردار و برنامه ریزی مناسب می توان روند رو به رشدی را در ارائه تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی دنبال کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: در زمان حاضر میانگین مقاوم سازی مسکن های روستایی در کشور ۴۱ درصد است که زنجان از حیث مقاوم سازی مسکن های روستایی جزو استانهای پیشرو کشور محسوب می شود بطوری که در این زمینه ۱۲ درصد از متوسط کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه، نظارت بر ساخت و سازهای روستایی به صورت اصولی و ترویج فرهنگ مقاوم سازی از اهداف اصلی این نهاد انقلابی است، تاکید کرد: مهندسان نقش و مسوولیت خطیری در نظارت بر ساخت و سازها برعهده دارند تا ساختمان‌ها با اصول فنی و طبق آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان بنا شوند.

خواجه ای خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۳۴ ناظر نظام فنی روستایی در این استان جهت نظارت بر ساخت و سازهای روستایی فعالیت می کنند که ۱۵ دفتر فنی و مهندسی نیز جهت طراحی واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شبکه دختران چتربت چگونه کار می‌کرد؟ + ویدئو